جهان

عربستان یکصد میلیارد دالر در هند سرمایه گذاری می کند

دهلی جدید – ورلد نیوز – 2 حوت – باختر
محمدبن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در سفر به هند از سرمایه گذاری 100 میلیارد دالری در هند خبر داد.
به گزارش آژانس باختر به نقل ازمنابع خبری بین المللی، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گفت که  ریاض و دهلی جدید در پایان سفر محمدبن سلمان به هند در بیانیه یی مشترک بر تقویت روابط ستراتیژیک میان دو کشور تاکید کردند.
براساس این گزارش، در سفر ولیعهد سعودی به هند، تعدادی تفاهم نامه در زمینه سرمایه گذاری ریاض در صندوق ملی سرمایه گذاری و زیربنای هند، گردشگری و مسکن، همکاری میان سازمان سرمایه گذاری هند و سازمان سرمایه گذاری عربستان و نیز تفاهم نامه در حوزه پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی امضا کردند.
دو طرف همچنین قراردادی در زمینه پیوستن عربستان سعودی به ائتلاف بین المللی انرژی خورشیدی که از سوی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به راه افتاده است، امضا کردند.
نارندرا مودی صدراعظم هند همچنین از خبر سرمایه گذاری عربستان در زمینه انرژی، پالایش نفت، پتروشیمی، زیربنا ، زراعت ، معدن، صنعت، آموزش و سلامت به ارزش بیش از 100 میلیارد دالری که ولیعهد سعودی آن را اعلام کرد، استقبال کرد.
دو طرف تاکید کردند که خطر افراطی گری و تروریزم همه ملت ها و جوامع را تهدید می کند و با هرگونه تلاش برای ارتباط دادن این پدیده جهانی به نژاد، دین یا فرهنگ مشخصی مخالفت کردند.
در این بیانیه همچنین از همه کشورها خواسته شد تا از حمایت و کمک مالی به تروریزم دست بردارند.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در راستای تقویت رابطه عربستان با متحدان آسیایی، پس از سفر 2 روزه به پاکستان، سه شنبه شب وارد هند شد.
' ولیعهد سعودی در سفر به پاکستان نیز تعدادی قرارداد و تفاهم نامه اقتصادی به ارزش 20 میلیارد دلار امضا کرده بود. اشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا