اخباراقتصاد

عرضۀ خدمات بانکی در بلخ به گونۀ عادی جریان دارد

شهر مزار شریف/ 14 قوس / باختر

عرضۀ خدمات بانکی و روند نظارت از چگونگی خدمات پولی در شهر مزارشریف از سوی د افغانستان بانک درولایت بلخ به گونۀ عادی جریان دارد.

مولوي شاهین رییس د افغانستان بانک بلخ در مصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفت: بعد از پیروزی امارت اسلامی، روند داد و ستد و عرضۀ خدمات بانکی در نمایندگی د افغانستان بانک در بلخ به گونۀ عادی آغاز شده است.

 شاهین افزود که کارمندان بانک به وظایف شان حاضر شده اند و روند توزیع تعرفه های بانکی و اجرای حواله های پولی همه روزه جریان دارد.

رییس د افعانستان بانک بلخ گفت: تمام صرافان مکلف اند تمام بانکنوت های افغانی از ده افغانگی تا هزار افغانگی را بدون تفاوت به گونه یکسان در داد و ستد روزمره استفاده کنند

 و اضافه ستانی یا اخذ تفاوت از پول های ده افغانیگی و بیست افغانیگی و پول های کهنه و تبادله آن به پول نو در برابر تفاوت پول حرام است و سود شمرده می‌شود.

مولوی شاهین در رابطه به جلوگیری ازداد  ستد پول های جعلی در شهر مزارشریف اطمینان داد که تدابیر ویژه در مورد اتخاذ شده است و کارمندان استخبارات در هماهنگی با رهبری د افعانستان بانک موضوع را تحت پیگیرد قرار می دهند و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

شاهین افزود پول افعانی سرمایه ملی ما است، ما باید در حفظ و نگهداشت پول فزیکی توجه کنیم .محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا