امنیت

علما وبزرگان خوست: جنگ دربرابردولت اسلامی افغانستان خلاف آموزه های دینی ست

شهرخوست 9 اسد باختر
علما ، بزرگان و فعالان مدنی درولایت خوست می گویند که جنگ دربرابر دولت اسلامی افغانستان ومردم خلاف آموزه های دینی ست.
آنان درنشستی که در شهرخوست ترتیب داده بودند ، حملات تروریستی و ریختاندن خون انسان های بی گناه را کاردشمنان افغانستان و دین اسلام خواندند .
شرکت کننده های این نشست ازآغاز گفتگو های صلح دولت با طالبان استقبال کردند و از افراد گروه طالبان و دیگر گروه های تروریستی خواستند تا دیگر دست از ویرانگری بکشند و پس ازاین دربازسازی وپیشرفت کشور و مردم شان سهم بگیرند.
منورشاه یک بزرگ محل درخوست که دراین نشست شرکت کرده بود به آژانس باختر گفت که قرارگرفتن دربرابر مردم مسلمان افغانستان و دولت اسلامی افغانستان خلاف آموزه های دینی است.
حکم خان حبیبی والی خوست ازحمایت بزرگان ، علما و فعالان مدنی از دولت استقبال کرد و ازآنان خواست تا در تامین امنیت و پیشرفت افغانستان ، دولت و نیروهای امنیتی شان را کمک کنند.
اوگفت" نظام درافغانستان به دستان خود ما و  به اساس ارزشهای ملی و اسلامی ساخته شده است ونباید کسی به اتهام سیاه وسفید و مذهب مردم ما را بکشند."
شرکت کننده های این نشست دراخیر قطع نامه چهارماده ای صادرکردند که درآن حملات تروریستی و قرارگرفتن دربرابر دولت اسلامی افغانستان  از دیدگاه اسلام حرام خوانده شده است.
دراین قطعنامه از گفتگو های صلح با طالبان حمایت شده است و درآن ازتمام گروه های درگیر خواسته شده تا دست از ویرانگری بکشند و پس ازاین درآبادانی و پیشرفت کشور شان سهم بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا