اخبارامنیت

عملیات نظامی ننگرهار؛ برگشت آرامش برولسوالی های شیرزاد وحصارک

جلال آباد/ ۲۵ حمل/ باختر

درحالی که عملیات نظامی درننگرهار همچنان ادامه دارد، مقامات نظامی ازبرگشت آرامش درشیرزاد سخن گفتند.

آنان می گویند عملیات درولسوالی حصارک همچنان ادامه دارد تا بخش های اندکی که هنوز در اداره هراس افگنان است ازوجود آنان پاک شود و مردم به آرامی به زندگی ادامه دهند.

عملیات نظامی درشیرزاد وحصارک دست کم دوماه پیش با اشتراک صدها نظامی اردو و پولیس وباحمایت قوای هوایی راه اندازی شد وکماکان ادامه دارد.

یک مقام ارشد قول اردوی سیلاب درشرق کشوربه آژانس باخترگفت « درجریان این عملیات ولسوالی شیرزاد ازوجود طالبان مسلح پاک شد و مردمان آن اکنون با آرامش زندگی می کنند و اما هنوز بخش هایی ازولسوالی حصارک در اداره هراس افگنان است وتلاش ها برای پاکسازی آن ادامه دارد.»

به اساس گزارش ها، نظامیان اکنون دربخش های پاک سازی شده ولسوالی های شیرزاد وحصارک ازوجود طالبان، با ساخت پاسگاه های نظامی، مستقرشده اند تا روند حکومت داری، بازسازی وزندگی عادی مردم به خوبی پیش برود.

درپی پاکسازی شیرزاد و بیشترین بخش های حصارک ازوجود طالبان، مردم دوباره به خانه های شان بازگشته اند وبا دیدن نظامیان شان در هرگوشه وکنار، بیشتر احساس آرامش می کنند.

صبغت الله یک باشندۀ شیرزاد ننگرهارمی گوید که طالبان ازمحل های شان رانده شده اند و اکنون نظامیان ازآنان نگهداری می کنند.

آمارارائه شده می رساند که درجریان این عملیات نظامی تاکنون دوصدو بیست وپنج هراس افگن کشته شده اند و یک صد تن دیگر شان زخم برداشته اند.

مقامات ارشد نظامی درشرق کشورمی گویند تا پاکسازی کامل حصارک ازوجود طالبان مسلح، این عملیات ادامه خواهد داشت.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا