امنیت

عملیات نیروهای نظامی علیه عاملان کشتار اخیر در غور آغاز شد

فیروز کوه باختر 11 عقرب
عملیات نیروهای امنیتی کشور به  منظور پاکسازی مناطق شمال شهر فیروز کوه از وجود مخالفان مسلح وبازداشت عاملان کشتار اخیر درغور آغاز گردید.
جنرال اختر مسوول این عملیات به آژانس باختر گفت: این عملیات درمنطقه غلیمنی درشمال شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور آغاز شد.
به گفته وی دراین عملیات حدود یکهزار تن از نیرو های امنیتی از جمله نیروهای هوایی پنجصد تن از نیروهای خیزش مردمی حضور دارند.
جنرال اختر افزود  که تاکنون دوماین کنار جاده توسط نیروهای امنیتی خنثی شده است وپیشروی آنان به سوی منطقه یی که در آن مخالفان مسلح  از جمله عاملان قتل عام اخیرحضور دارند ادامه دارد ومخالفان مقاومت نکرده اند .
محمد جلال یک تن از سربازان گفته ما انتقام خون شهدای خود را میگیریم وآماده هستیم تا جان خود را فدا کنیم و ودشمنان  را نابود کنیم .
همزمان با آغاز این عملیات کمک های نقدی جنرال الرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به بازماندگان قربانیان وزخمی های کشتار اخیر اهدا شد .
دگروال نجیب ا لله سخنگوی قول اردوی 207 ظفر گفت این کمک نقدی شامل بیست هزار افغانی است که برای بازماندگان  رویداد کشتار  اخیر در غور اهدا شده است .
به گفته وی برای زخمی های این رویداد نیز پانزده هزار افغانی اهدا گردیده است وقرار است به زودی بسته های کمک غذایی قول اردوی ظفر نیز به خانواده های این افراد توزیع شود .
حبیب الله از اقارب یکی از قربانیان این رویداد گفت که از معاون اول ریاست جمهور به خاطر همدردی واهدای این کمک قدردانی میکند واز حکومت می خواهد تا عدالت را در مورد  عاملان این رویداد اجرا کنند.
شش روز قبل افراد مسلح غیر مسوول با ربودن مواشی باشند گان  قریه کاسی  درحومه شهرفیروزکوه حداقل سی تن باشند گان این محل را که درمیان آن ها تعداد زیادی کودکان نیز بودند تیرباران کردند وشماری دیگر زخمی نمودند .
مسوولان محلی میگوید که این عمل از سوی افراد منسوب به ملافاروق صورت گرفته است که به تازگی پرچم داعش را دراین منطقه بلند کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا