سیاستاخبار

فاطمه گیلانی در نشست « شمولیت و تنوع ‌پذیری روند صلح افغانستان» اشتراک کرد

کابل /11حوت/ باختر

فاطمه گیلانی، عضو هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان در نشست آنلاین شمولیت و تنوع‌پذیری روند صلح افغانستان که با ابتکار نهاد تعلیمی زنان افغان و نهاد زنان ملل متحد برگزارشد، اشتراک کرد.

به گزارش آژانس باختر،در نشست، تحقیقی در زمینه نقش فعالانه زنان به خصوص زنان محل در روند صلح افغانستان و اعمار صلح که از سوی این دو نهاد ترتیب شده است، به معرفی گرفته شد.

خانم گیلانی در این نشست گفت که درس‌ها و مطالعات انجام ‌شده در عرصه اعمار صلح، دریچه روشنی را برای درک بهتر وضعیت و ظرفیت‌های موجود در کشور برای همه می‌گشاید.

وی با اشاره به فعالیت‌های اعضای زن هیئت مذاکره‌کننده در کمیته‌های کاری گفت که نقش دیگر اعضای هیئت مذاکره‌کننده در موضوعات مرتبط با حقوق زنان نیز تأثیرگذار و مهم است.

خانم گیلانی ایستادگی زنان در مقابل مشکلات فراروی‌ این قشر را ستودنی خواند و با اشاره به نقش تاریخی زنان افغان در طول تاریخ در زمینه حل منازعات، ابراز داشت که زنان در تأمین و تداوم صلح پایدار همانند مردان نقش بسزایی دارند.

خانم گیلانی از ارتباط دوامدار و گسترده هیئت مذاکره‌کننده با زنان در سطح کشور و جهان یادآوری کرده و حمایت جامعۀ جهانی را برای زنان افغانستان مهم و ارزنده خواند.

در ادامه این برنامه، اشتراک‌کنندگان سؤالات و نظریات‌ شان در رابطه با نقش و حضور زنان در روند صلح افغانستان مطرح کردند که از سوی اعضای پنل نشست، به آنان پاسخ ارائه شد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا