اخبارجهان

فردی که گفته می شود افغان است در سویدن هفت تن را زخمی کرد

ستکهولم/دویچه وله/۱۵ حوت/ باختر

پولیس سویدن گفته است که یک جوان در جنوب آن کشور با چاقو به مردم حمله کرد و هفت تن را زخمی کرد.

مقام‌ها گفته اند که سه تن از زخمیان در خطر حیاتی قرار دارند. رسانه‌ها گزارش داده اند که فرد مظنون یک افغان است.

پولیس سویدن گفته است که این حادثه روز چهارشنبه در شهر کوچک وتلاندا در جنوب آن کشور به وقوع پیوست و این حادثه به عنوان تلاش به قتل تحت بررسی قرار دارد، اما در مورد انگیزۀ احتمالی تروریستی نیز تحقیق می‌شود.

در مجموع به شمول خود فرد مظنون هشت تن زخمی شده اند. فرد مظنون به این حمله یک جوان ۲۲ ساله است و هدف شلیک پولیس قرارگرفت و بازداشت شد.

پولیس گفته است که سه تن از زخمیان در خطر حیاتی قرار دارند، دو تن جراحت‌های جدی و دو تن دیگر زخم‌های سطحی و خفیف برداشته اند.

این حمله در پنج موقعیت صورت گرفته است. برخی رسانه‌ها از حمله با چاقو و خبرگزاری اسوشیتدپرس از حمله با تبر گزارش داه اند، اما پولیس مشخص نکرد که از چه سلاحی کارگرفته شده است و تنها گفته است که از یک «سلاح تیز» استفاده شده است.

پولیس گفته است که فرد مظنون در شفاخانه زیر نظارت پولیس قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که جراحت‌هایش تهدیدکننده حیات باشد. سرویس امنیتی سویدن به پولیس در این تحقیقات کمک می‌کند.

پولیس در مورد هویت مهاجم مظنون چیزی نگفته است و افزوده است که ظاهراً او به تنهایی عمل کرده است. اما روزنامۀ «دیلی اکسپرس» و شبکۀ تلویزیونی «اس وی تی» گزارش داده اند که فرد مظنون یک جوان ۲۲ ساله از افغانستان است و در سال ۲۰۱۸ به سویدن مهاجرت کرده است.

میکایل دامبرگ، وزیر امور داخله سویدن به برنامۀ صبحگاهی شبکۀ «اس وی تی» گفت که پولیس در مورد انگیزۀ احتمالی تروریستی این حمله تحقیق می‌کند.

فریده بابک/  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا