اخبارجامعهصحت

فعالان مدنی از چالش ها در شفاخانه کوید19 بامیان شاکی اند

بامیان/۲۴جوزا/باختر

فعالان مدنی بامیان، در اعتراض به چالش ها و کمبود امکانات در شفاخانۀ اختصاصی ۲۰ بستر کوید۱۹ در آن ولایت، امروز دادخواهی کردند.

به گزارش آژانس باختر؛ شماری از فعالان مدنی بامیان، نشستی به منظور بیان اعتراض شان در برابر چالش ها و کمبود امکانات در شفاخانۀ اختصاصی ۲۰ بستر کوید۱۹ در آن ولایت، برگزار کردند.

امیر کوثری، عضو شبکه جامعۀ مدنی و حقوق بشر بامیان گفت که امکانات و تدابیر مقابله با ویروس کرونا در آن ولایت آن گونه که باید باشد، وجود ندارد.

وی افزود که از موج اول درس خوبی نگرفتیم، در شفاخانه کوید ۱۹ بامیان با کمبودها و چالش های جدی مواجه هستیم از جمله کمبود جدی اکسیجن و کمبود بستر، در حالیکه تعداد بیماران هر روز بیشتر می شود، ولی بستر های آن  شفاخانه افزایش نیافته است.

قدیر شهاب، یکی دیگر از فعالان مدنی بامیان که دیروز با شماری از فعالان مدنی بامیان از شفاخانه اختصاصی کوید ۱۹ بامیان، نظارت داشت، گفت که شمار بیماران نظر به بستر در آن شفاخانه دو برابر است که این یک فاجعه است.

وی افزود که مشکل دیگر شفاخانه کوید ۱۹ بامیان کمبود داکتران و کارکنان است.

اما حسین مستمندیار، مسوول پروژه کوید ۱۹ در بامیان در پاسخ به گفته های فعالان مدنی می گوید: چالش ها در تمام کشور وجود دارد و بامیان هم با این چالش ها، رو به رو است.

وی افزود که در بامیان با دو چالش عمده فعلاً رو برو استیم، یکی کمبود اکسیجن که تا حال هیچ بیماری به نسبت کمبود آکسیجن جان خود را از دست نداده است و دوم کمبود بستر که این چالش ها را با وزارت در میان گذاشتیم که به زودی حل خواهد شد.احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا