سیاستاخبارامنیت

فعالان مدنی هرات: طالبان به احترام ماه رمضان آتش بس کنند

هرات/ ۲۴حمل/ باختر

با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و جنگ جاری در کشور، گروه کاری حفاظت از غیرنظامیان، شماری از فعالان مدنی و حقوق بشری در هرات، طرف‌های درگیر جنگ در کشور را به ترک خصومت و دوری از جنگ در این ایام مبارک فراه می‌خواند.

اعضای این گروه در یک نشست خبری اعلام کردند که آنان به تاسی از رسالت انسانی، دینی و میهنی خود، همه طرف‌های درگیر جنگ را تشویق می کنند که در این ماه بزرگ، دست از جنگ و خشونت بردارند و این ماه رمضان سرآغاز فصل آرامش سراسری برای مردم افغانستان باشد.

شورا و گروه کاری حفاظت از غیرنظامیان هرات با صدور اعلامیه‌ یی از طالبان و دولت افغانستان خواست که به آتش بس تن دهند و دست از خشونت دست بردارند تا در این ماه، غفران الهی را دریابند.

آنان با اشاره به گفت‌وگوهای صلح که قرار است در ترکیه برگزار شود، اهمیت آتش‌بس را پیش از آغاز این گفت‌وگوها و تاثیر گذاری آن بر به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها را برجسته عنوان کردند و مهم خواندند.

در این اعلامیه آمده است: “ما همراه با همۀ مردم افغانستان چشم امید خود را به نشست اطراف منازعه افغانستان در استانبول – ترکیه دوخته ایم و آرزو داریم که طرف های درگیر قضایای افغانستان این امید را یک بار دیگر به ناامیدی مبدل نکنند و برای کاستن از رنج چهل سالۀ مردم افغانستان، مساعی لازم را با حسن نیت و احترام به حقوق بشری و قربانیان جنگ انجام دهند“.

اعضای شامل در این گروه در حالی از وضعیت بد غیرنظامیان در مناطق جنگی ابراز نگرانی می‌کنند که تحرکات نظامی طالبان در مناطق مسکونی و ملکی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که با آغاز شروع مذاکرات صلح افغانستان، طالبان به جنگ و کشتار به خصوص بالای افراد ملکی را افزایش داده اند.

دولت افغانستان همواره به آتش بس سرتاسری تاکید کرده است، اما روشن نیست طالبان به این خواست چه واکنشی خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا