سیاست

فیصله های لویه جرگه عنعنوی به نفع مردم خواهد بود

مردم و مسوولان ولایت سمنگان برگزاری لویه جرگه عنعنوی را به خاطر امضای پیمان استراتیژیک میان افغانستان و امریکا را در آینده به نفع کشور میدانند.

این موضوع را حاجی محمد اسلم یکتن از بزرگان قوم شهر ایبک به آژانس اطلاعاتی باختر بیان نموده گفت، اززمانه های سابق افغانستان کشور شورا ها بوده و گذشته گان ما هر وقتیکه در مورد سرنوشت وطن و مردم خود تصمیم گرفته و یا هم با یگان مشکل بزرگ مواجه میشدند بعداً” آنان لویه جرگه را که فرهنگ خاص مردم افغانستان میباشد برگزار می نمودند و با نماینده گان مردم مشوره میکردند.

به گفته او، لویه جرگه که عنقریب در شهر کابل پایتخت کشور تدویر میگردد، در این جرگه نیز مساله بزرگی چون امضای پیمان استراتیژیک میان افغانستان و امریکا مشوره صورت گرفته و تصامیم که در این جرگه گرفته میشود در آینده به نفع مردم افغانستان خواهد بود.

موصوف افزود، در حال حاضر نماینده گان که از این ولایت تعیین شده و عازم مرکز شده اند از نخبه گان و بزرگان مردم سمنگان بوده و هم تصامیم که آنها می گیرند، از آن پشتیبانی میکنند.

در همین حال فتح الله وافی رییس اطلاعات و فرهنگ سمنگان از برگزاری این جرگه پشتیبانی نموده گفت، سهمیه این ولایت در لویه جرگه یازده تن بوده که این افراد شامل سه تن از اعضای شورای ولایتی، شش فرد با نفوذ و بزرگان قوم از ولسوالی ها و دو تن از مرکز این ولایت برگزیده شدند.

به گفته وی، افراد متذکره بعداز مشوره با تعدادی از وکلای مردم در پارلمان و شورای ولایتی و هیات رهبری ولایت تعین شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا