سیاستاخبارTOP

قاری یوسف احمدی: رهبر امارت اسلامی در گردهمایی بزرگ علما بر تطبیق عفو عمومی تأکید کرد

کابل، ۱۰ سرطان، باختر
قاری یوسف احمدی معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که شیخ‌الحدیث و التفسیر امیرالمؤمنین ملا هبت‌الله آخندزاده در دومین روز نشست بزرگ علما در خیمه لویه جرگه حضور یافت و ضمن تأکید روی تطبیق عفو عمومی در کشور، از سیاسیون و تاجران افغانستان خواست که به کشور شان برگردند.

حکم
به گزارش آژانس باختر؛ قاری یوسف احمدی و بلال کریمی معاونین سخنگوی امارت اسلامی ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش دومین روز گردهمایی بزرگ علما را با رسانه‌ها شریک ساخته گفتند که رهبر امارت اسلامی ضمن تأکید روی تطبیق عفو عمومی، به مسوولان دولتی هدایت داد تا آنعده از افرادی که بدون ارتکاب جرم بازداشت و زندانی شده اند را آزاد کنند.
امیرالمؤمنین در گردهمایی بزرگ علما همچنین گفته است که امارت اسلامی پس از پایان اشغال، امنیت سراسری را تأمین، کشت و تولید مواد مخدر را ممنوع و فساد اداری را از میان برده است.
از سوی دیگر، بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی در نشست مطبوعاتی گفت که علمای دینی حاضر در خیمه لویه‌جرگه، یک بار دیگر بیعت خود را با شیخ‌الحدیث و التفسیر ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی تجدید و حمایت شان را از نظام اسلامی اعلام کردند.
به گفته کریمی، در پایان دومین روز گردهمایی بزرگ علما، ۳۰ کمیته کاری مؤظف شد تا دیدگاه‌ها، نظریات و پیشنهادات علما را توحید و به دارالانشای امارت اسلامی بسپارند. بلال کریمی می‌گوید که امارت اسلامی از دیدگاه و نظریات علمای دینی در امور حکومتداری استفاده خواهد کرد.
گفتنی است که امارت اسلامی بنا بر پیشنهاد عالمان دینی، نشست بزرگی را زیر عنوان گردهمایی علمای دینی در خیمه لویه جرگه برگزار کرده است. در این گردهمایی بیش از سه‌هزار عالم دین از سرتاسر کشور اشتراک کرده اند. معاونین سخنگوی امارت اسلامی می‌گویند که پس از پایان کار کمیته‌های مؤظف، نتیجه گردهمایی علما مشخص و همگانی خواهد شد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا