اقتصاد

قرارداد پروژۀ سیستم جمعآوری و مدیریت شفاف محصولات مخابراتی امضاء شد

کابل باختر 9 حوت
در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز قرارداد پروژۀ سیستم  جمعآوری و مدیریت شفاف محصولات مخابراتی به امضا رسید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسمی که بدین مناسبت درقصر دلگشای ارگ برگزار شد، قرارداد متذکره را شهزاد گل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و جوشوا جی بوستوز رئیس شرکت بوستوز گروپ امضاء کردند.
سیستم  (Real Time Data Management)، به منظور جمع آوری و مدیریت شفاف محصول خدمات مخابراتی (۱۰ فیصد) ایجاد شده است و در سطح کشور از آن استفاده بعمل می آید.
این سیستم منبعی برای گزارشدهی عواید بخش مخابرات خواهد بود، هدف اساسی از ایجاد سیستم، به دست آوردن معلومات حقیقی از طریق اتصال به سیستم شبکه های مخابراتی جهت حصول اطمینان و جلب اعتماد مردم از شفافیت در روند جمع آوری (۱۰ فیصد) محصول و سایر عواید شبکه های مخابراتی در کشور می باشد و از سوی دیگر عواید ملی کشور از طریق تأمین شفافیت افزایش می یابد.
عوایدی که پس از توشیح فرمان در خصوص جمع آوری ۱۰ در صد محصول خدمات مخابراتی تا اکنون جمع آوری شده است، بیشتر از ۱۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون افغانی می‌باشد.#عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا