جامعه

رییس ارگانهای محل خواهان بازداشت عاملان محکمه صحرایی یک زن درتخار شد

شهرتالقان 14 دلو باختر
زن جوانی درولایت تخار در شمال کشور به اتهام داشتن روابط نامشروع با نوجوانی ، شلاق زده شد.
ویدیویی که اخیرأ در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود ، نشان می دهد که مردان روستا نشین با سردادن نعره الله اکبر زن جوانی را به گونه ظالمانه با چوب وشلاق به سروگردنش می زنند.
دراین تصویر زن جوان درحالیکه چادری به سردارد ،  التماس می کند و داشتن رابطه  نامشروع با کسی را رد می کند اما مردان با توهین و تحقیرش ، وی را با چوب و شلاق می زنند.
شوهر این زن بیست و دو ساله برای کار به ایران رفته است.
اومتهم است که در نبود شوهرش با نوجوان هفده ساله یی رابطه  نامشروع داشته است.
این زن در روستای رباط ولسوالی چاه آب ، جایی که در اداره  کامل نیروهای امنیتی قراردارد ، به این گونه محکمه صحرایی شده است.
مقامات محلی تخار می گویند برگزارکننده های این محکمه صحرایی خانواده شوهر این زن و نیز روستا نشینان محل اند.
سنت الله تیموری سخنگوی والی تخار به آژانس باخترگفت که عاملان محکمه صحرایی این زن همه شناسایی شده اند وتلاش ها برای بازداشت آنان ادامه دارد.
زن جوان پس از خوردن شلاق و شکنجه های زیاد ، به خانه  پدرش منتقل شده است اما از سرنوشت پسر نوجوانی که متهم به داشتن رابطه  نامشروع با این زن است ، گزارشی در دست نیست.
درین حال عبدالمتین بیگ رییس ارگانهای محل ازمسوولان تخارخواست تا به زود ترین زمان ممکن عاملان این محکمه صحرایی را بازداشت کنند.
ولایت تخار درشمال کشور درجریان پنج سال اخیر گواه ده ها رویداد خشونت برزنان و دختران بوده است.
ازقتل گرفته تا  لت و کوب وشکنجه ، بد دادن، تجاوز و خود کشی زنان رویداد های به ثبت رسیده ازخشونت برزنان در تخار بوده است.
با این حال علمای اسلامی ، برگزاری محکمه صحرایی ولت وکوب و شکنجه برزنان و بانوان را خلاف آموزه های دین می خوانند و می گویند هر اتهام باید ازمجرای قانونی پیگیری واثبات جرم شود.ختم/بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا