اخبارسیاستاقتصادTOP

ملا عبدالغنی برادر: امارت اسلامی آمادۀ هر نوع همکاری با وزارت زراعت و دهقانان کشور است

کابل / 6 حمل / باختر
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری “میلۀ دهقان و بیست و ششمین نمایشگاه محصولات زراعتی” را برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در مراسمی که به همین مناسبت در بادام باغ شهر کابل برگزار شد، در آن مقامات ارشد امارت اسلامی افغانستان و مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اشتراک داشتند.
در این مراسم ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان گفت: افغانستان یک کشور زراعتی است که بیش از 70 در صد مردم آن را دهقانان تشکیل می‌دهد و این قشر نقش مهمی در رشد اقتصاد و خودکفایی کشور دارد.
ملا برادر وعده داد که امارت اسلامی افغانستان آمادۀ هر نوع همکاری با وزارت زراعت و دهقانان کشور است.
وی خاطر نشان کرد که ساخت کانال‌های آبیاری و ساحات سبز، میکانیزه ساختن زراعت کشور، توزیع تخم‌های اصلاح شده، بازاریابی برای محصولات زراعتی کشور و حمایت دهقانان در مبارزه با آفات زراعتی از اولویت‌های امارت اسلامی است.
در همین‌حال، مولوی عبدالرحمن راشد سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در مورد فعالیت‌ها دست‌آوردها و برنامه‌های آن وزارت معلومات داد و گفت که “میلۀ دهقان و بیست و ششمین نمایشگاه محصولات زراعتی” برای بازاریابی محصولات زراعتی یک اقدام مفید است.
وی افزود که وزارت زراعت متعهد به ارائه خدمات با کیفیت برای رشد سکتور زراعت است.
مولوی راشد گفت که وزارت زراعت در سال‌جاری به تعداد 25 میلیون نهال‌ مثمر و غیر مثمر را در سراسر کشور غرس کرده است و از شهروندان کشور خواست که در حفاظت آن توجۀ جدی داشته باشند.
وی از تمام سرمایه‌گذاران و تجار ملی و بین‌المللی خواست که در سکتور زراعت افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و اطمینان داد که این وزارت آماده است تمام تسهیلات را برای آنان فراهم کند.
همین‌گونه مولوی صدراعظم معین تخنیکی وزارت زراعت گفت که این وزارت تلاش دارد برای محصولات زراعتی کشور بازارهای بهتری را دریافت کند که بر اساس آن، سکتور زراعت کشور بر پای خود بایستد.
هم‌چنان در این مراسم محمد نذیر یک تن از دهقانان شهر کابل خواست‌ها، پیشنهادها و مشکلات دهقانان را شریک کرد و خواهان رسیدگی به آن شد.
در پایان این مراسم مقامات و مسوولان امارت اسلامی نمایشگاه محصولات زراعتی را افتتاح کردند؛ بیرق امارت اسلامی افغانستان را بر افراشتند و نیز از تولیدات و محصولات مختلف دیدن کردند.
گفتنی است که نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل امروز افتتاح شد و تا نهم حمل سال‌روان با شعار ” بازاریابی محصولات زراعتی، پیشرفت اقتصاد افغانستان” به روی بازدید کنندگان باز است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا