اخبارامنیت

قوماندان ارشد نیروهای امریکایی از کشته شدن ده فرد ملکی در کابل؛عذرخواهی کرد

کابل/ ۲۷ سنبله /باختر

جنرال مک کنزی؛ قومندان نیروهای مرکزی امریکا از کشته شدن ده غیر نظامی در یک حملۀ هوایی در کابل عذر خواهی کرده است؛ مگر در باره پرداخت غرامت به وارثین شهدای این حادثه چیزی نگفته است.

شامگاه یکشنبه هفتم سنبله؛ یک هواپیمای بی سرنشین امریکا یک منزل را در نزدیکی میدان هوایی بین المللی کابل به این بهانه که احتمال حمله بر میدان هوایی با یک موتر بمب وجود دارد هدف قرار داد که در آن ده عضو  یک خانواده شامل زنان و کودکان کشته شدند.

این حمله واکنش یی در سطح ملی و بین المللی به همراه داشت٬ فعالان حقوق بشری در افغانستان آن را جنایت جنگی خواندند٬ سازمان عفو بین الملل در تحقیقاتش برپرداخت غرامت از سوی امریکا تاکید کرد و امارت اسلامی هم آن را یک عمل خود سرانه در داخل خاک افغانستان دانست و تقبیح کرد.

مگر حالا جنرال مک کنیزی قومندان نیروهای مرکزی امریکایی پذیرفته است که این حمله یک اشتباه بود.

او  در یک پیام تلویزیونی گفته است: ” ۱۰ فرد ملکی، به شمول ۷ کودک به طور غم انگیز در آن حمله کشته شدند. علاوه بر آن ما اکنون ارزیابی کرده‌ایم که به احتمال قوی بعید است که موتر و کشته شدگان ارتباطی با شاخه خراسان داعش داشته باشد و تهدید مستقیم به نیروهای امریکایی بوده باشند. من تسلیت عمیق خود را به خانواده‌ها و دوستان کسانی که کشته شده اند، ابراز می‌دارم.”

مگر این جنرال امریکایی از پرداخت غرامت و برخورد قانونی با آنانی که مرتکب این اشتباه شده اند چیزی نگفته است و با یک عذر خواهی خون ده شهروند افغان را که کودکان نیز مشمول آن اند نادیده گرفته است.

این حمله زمانی صورت گرفت که ایالات متحده مصروف تخلیه شهروندان امریکایی وهمکاران افغانستان از افغانستان بود و هشدار داده بود که تهدید جدی حملات تروریستی داعش وجود دارد؛

منابۀ امنیتی در افغانستان گفته بودند تهدیدی در میان نبوده است. تحلیل سیاسی.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا