اخبارامنیتجهان

لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا: این چنین نیست که طالبان پیروز شوند و کابل سقوط کند

واشنگتن/ صدای امریکا/18 ثور/باختر

با افزایش و شدت گرفتن درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغان، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا می‌گوید که خروج نیروهای بین المللی از افغانستان به این معنی نیست که گروه طالبان بی‌درنگ پیروز شوند.

جنرال مارک میلی دیروز ششم می در پنتاگون به خبرنگاران گفت که “براساس تخمین مسلکی نظامی من” چنین نیست که گویا طالبان خود به خود برنده خواهند شد و کابل سقوط خواهد کرد.

او افزود: “من خودم شاهدام… که نیروهای امنیتی افغان توانایی مبارزه را دارند. ما مطمیناً که آنان را حمایت کرده ایم، اما رهبری جنگ را آنان در دست داشته اند.”

درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان در چندین ولایت، به ویژه ولایت‌های جنوبی شدت گرفته است و هر دو جانب از وارد کردن تلفات سنگین به همدیگر خبر داده اند.

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا گفت که امیدوار است نیروهای امنیتی افغان نقش عمده‌ای را در جلوگیری از حملات طالبان ایفا کنند.

او افزود: “ما مثالی از آن (مبارزه نیروهای افغان) را در لشکرگاه دیده ایم که نیروهای امنیتی افغان حملهٔ متقابل را راه اندازی کردند و اجراات نسبتاً خوبی داشتند.”

این در حالی است که یک مقام امریکایی به صدای امریکا تایید کرد که اردوی امریکا بر مواضع طالبان در هلمند حملات هوایی انجام داده است.

این مقام امریکایی که نخواست از وی نام برده شود، روز چهارشنبه به صدای امریکا گفت که این حملات هوایی به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان انجام شد.

این در حالی است که دیروز مقام‌های محلی در قندهار از تصرف بند دهلۀ این ولایت توسط گروه طالبان خبر دادند.

مقامات اردوی ملی در این ولایت گفته اند که به زودی عملیاتی بازپس گیری این بند را راه اندازی خواهند کرد.

با آنهم، وزارت دفاع امریکا گفت که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بر اساس برنامه قبلی به پیش‌ می‌رود؛ روندی که به تاریخ اول می آغاز شده و قرار است تا ۱۱ سپتمبر سال جاری تکمیل شود.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا