سیاست

مارشال محمد قسيم فهيم حمله هراس افگني در ولايت كندز را تقبيح كرد

كابل باختر 24 حوت
مارشال محمدقسیم فهیم  معاون اول ریاست جمهوری حمله تروريستي عصر ديروز در ولايت كندز را كه سبب  شهادت الحاج شیرخان بای یکتن از شخصیت های متفذ و متدین آن ولایت گرديد، تقبيح كرد.
به گزارش آژانس باختر، در خبرنامه اي كه در اين باره از طرف دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري منتشر شده آمده است،
دشمنان مردم افغانستان عصر دیروز در ولسوای امام صاحب ولایت کندز، با انجام یک حمله تروریستی توسط یک فرد انتحاری، الحاج شیرخان بای  یک تن از شخصیت های متفذ و متدین و پسرش جنرال عبدالقیوم ابراهیمی قوماندان امنیه آن ولسوالی را با چند تن دیگري از هموطنان بیگناه ما به شهادت رسانیدند.

شهید الحاج شیرخان و فرزند شهیدش به خانواده جهاد تعلق داشتند که دوشا دوش مردم مجاهد کشور، خدمات ارزشمندی را در دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان  انجام داده اند.
من در حالی که این عمل غیر انسانی و غیر اسلامی را که از اثر آن  چند تن از هموطنان بیگناه ما به شهادت رسیدند و تعدادی هم جراحت برداشته اند، به شدت تقبیح می کنم، بدینوسیله مراتب تسلیت و تعزیت عمیق خود را به الحاج عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه و عبدالطیف ابراهیمی وزیر مشاور، به خاطر شهادت پدر، برادر و برادرزاده شان و همه اعضای خانواده و دوستان آن شهدا و مردم ولایت کندز تقدیم می نمایم.
از خداوند بزرگ برای شهدای این رویداد المناک بهشت برین و برای بازمانده گان و دوستان شان صبر جمیل آرزومی نمایم.امید وارم تا همه کسانی که در این رویداد تروریستی زخم برداشته اند به زودی سلامتی خود را دریابند .
دشمنان مردم افغانستان در حالی دست به انجام چنین اعمال دهشت افگنانه می زنند که چند روزی به بهار و آغاز سال نو مانده است.
آن ها چنانیکه با اجرای حمله های بزدلانه در حین اجرای مراسم مذهبی، دینی و ملی ، مردم بیگناه ما را به خاک وخون کشاندند؛ در این مراسم ورزشی ملی و عنعنوی نیز نشان دادند که پابند هیچ رسم و آیینی نیستند و فقط برای خوشی بیگانه گان دست به جنایت و کشتار مردم عزیز افغانستان می زنند.

یک بار دیگر به ارواح شهدای حادثه دیروز و همه شهدای عزیز کشور ما اتحاف دعا نموده و به خانواده های شان با اظهار تسلیت بی پایان، برای تحمل این مصیبت بزرگ از خداوند منان صبر جمیل آرزو می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا