اخبارصحت

متخصصان صحی سمنگان: امکان سرایت ویروس پولیو در محیط زیست آلوده بیشتر است

ایبک، 10جوزا، باختر
متخصصان صحی سمنگان می گویند که امکان سرایت ویروس پولیو در مکانهای که بهداشت به صورت درست رعایت نمی شود، بیشتر است.
داکترکامران رجبی، متخصص بیماری های داخلۀ کودکان سمنگان به رسانه ها گفت: ویروس پولیو عمدتاً از یک شخص به شخص دیگر از طریق دستان، آب و مواد غذایی آلوده انتقال می کند و در مناطقی که مردم از بیت الخلاهای غیرصحی استفاده می کنند و نظافت را به گونۀ درست رعایت نمی کنند، خطر ابتلا به این بیماری بیشتر است.
به گفتۀ وی، خانواده ها باید همیشه کودکان زیرسن پنج سال خود را واکسین کنند و آنان را تشویق کنند که به نظافت فردی خود توجۀ کنند.
داکتررجبی، از باشندگان سمنگان خواست که با تیم های صحی واکسین همکاری کنند تا هیچ کودکی از واکسین پولیو باز نماند.
درهمین حال، زلاله باشندۀ سمنگان گفت: چون مقاومت بدن کودکان نسبت به بزرگسالان ضعیف تر است، به همین سبب احتمال مبتلا شدن آنان به بیماری های ساری بیشتر است.
او گفت که همیشه به پاکی و نظافت کودکان خود توجه می کند و از خانواده ها نیز خواست تا به به پاکی منزل و کودکان شان توجۀ جدی کنند.
وی افزود که برای محو کامل ویروس پولیو در افغانستان باید با کارکنان صحی همکاری کنند و کودکان شان را در برابر بیماری کشنده و معلول کنندۀ پولیو واکسین کنند.
متخصصان صحی می گویند که پولیو یک بیماری غیرقابل درمان است و یگانه راه جلوگیری از آن، تطبیق دو قطره واکسین پولیو به کودکان زیرسن پنج سال است. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا