سیاست

اظهارات ملا اشرف برخلاف ارشادات قرآنی میباشد

صرف برای سایت ميباشد
اظهارات ملا اشرف برخلاف ارشادات قرآنی میباشد

 

کابل باختر/ 14/ حوت

شورای سراسری علمای افغانستان بریاست مولوی قیام الدین کشاف جلسه کرده اظهارات ملا اشرف پاکستانی را برخلاف ارشادات قرآنی دانسته محکوم کرد.

دراین جلسه شورای سراسری علمای افغانستان ملا اشرف راکه نماینده و ایجنت استخبارات نظامی پاکستان یعنی آی اس آی به حساب میرود ، فاقد صلاحیت شرعی درمقایسه با مفتی اعظم عربستان سعودی و مراجعی چون ، جامع الازهر و مدرسه دیوبنددانسته حکم او را درباره ناجایزبودن عمل انتحاری درپاکستان و جایز بودن آن برای کشتن مردم بیگناه افغانستان ضد اسلامی و ضد انسانی شمردند.

سه مرجع بزرگ و باصلاحیت اسلامی جامع ازهر مقام عالی افتأ درسعودی و مدرسه دیوبند عمل انتحاری را خلاف شریعت اسلامی دانسته آن را عمل حرام اعلام داشتند .دراعلامیه یی که از طرف شورای سراسری علمای افغانستان به این مناسبت به نشر رسیده آمده است . درحالی که شعایر دینی درافغانستان بر پا و فیصله در محاکم به اساس شریعت اسلامی انجام می یابد و قانون اساسی ما نیز اسلامی میباشد در ماده سوم آن به صراحت گفته شده که " درافغانستان قانونی هیچ نمیتواند مخالف احکام و معتقدات دین مقدس اسلام باشد " و درآنطرف یعنی پاکستان برای انفاذ  شریعت فریاد های ناکام بلند میشود که تاکنون این آرزو آنها برآورده نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا