سیاستاخبارجامعهTOP

مجاهد: روند انتقال کمک‌های بشری کشورهای منطقه به زلزله‌ زدگان پکتیکا و خوست آغاز شده است

کابل، 2 سرطان، باختر
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی و معین امور نشرات وزارت اطلاعات‌ و فرهنگ می‌گوید که روند کمک‌های بشردوستانۀ کشورهای منطقه و جهان و سازمان‌های مدد رسان داخلی و بیرونی برای کمک به زلزله ‌زدگان ولایات پکتیکا و خوست آغاز شده و تا کنون یک محمولۀ کمک‌های بشری پاکستان به مناطق زلزله‌زده انتقال یافته است.
به گزارش آژانس باختر؛ ذبیح‌الله مجاهد در صفحۀ تویترش نگاشته است که یک محمولۀ کمک‌های بشردوستانۀ پاکستان که در هشت لاری بارگیری شده است، به مناطق زلزله‌زدۀ پکتیکا انتقال یافته است. مجاهد افزوده است که یک محمولۀ کمک‌های بشری جمهوری اسلامی ایران که در دو هواپیما بارگیری شده است به افغانستان رسیده و همچنین یک محمولۀ کمک‌های بشری قطر از طریق یک پرواز به کشور انتقال داده شده است.
در عین حال، جمعیت هلال‌احمر ترکیه نیز اعلام کرده است که روند کمک‌های بشری خود به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌ دیدگان زلزلۀ اخیر در ولایات پکتیکا و خوست را آغاز می‌کند.
پس از وقوع زمین‌لرزۀ شدید در ولایات پکتیکا و خوست که از اثر آن بیش از یک هزار نفر جان باخته و حدود دو هزار نفر دیگر زخم برداشتند، بسیاری از کشورهای جهان با فرستادن پیام‌های همدردی و غمشریکی با مردم افغانستان، آمادگی خود را برای کمک‌رسانی به خانواده‌های قربانیان این رویداد طبیعی اعلام کردند. ایالات متحدۀ آمریکا، چین، آلمان و برخی دیگر از کشورهای منطقه و جهان گفته اند که روند کمک‌های بشری خود به زلزله‌زدگان افغانستان را به زودی آغاز می‌کنند.
این در حالی است که روز گذشته امارت اسلامی در یک نشست اضطراری، 100 میلیون افغانی را به منظور کمک‌رسانی به خانواده‌های قربانیان، آسیب‌دیدگان و زخمیان زلزلۀ اخیر در ولایات خوست و پکتیکا اختصاص داد.
امارت اسلامی از تمامی کشورها و نهادهای مدد رسان ملی و بین‌المللی خواسته است تا به کمک زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتکیا و خوست بشتبابند و خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این رویداد طبیعی را یاری رسانند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا