جهان

مجلس نمایندگان مسودۀ اتهامات برای استیضاح ترامپ را تهیه می‌کند

واشنگتن/ وی او ای نیوز/ 15 قوس/ باختر
ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا، از کمیتۀ امور قضایی این مجلس خواسته است تا مسودۀ اتهامات برای استیضاح رییس جمهور امریکا را تهیه کند.
خانم پلوسی دیروز در یک خطابۀ تلویزیونی گفت که ترامپ از "صلاحیت های ریاست جمهوری، سؤاستفاده کرده است."
قبل از سخنان ننسی پلوسی، رییس جمهور امریکا در تویتر خود نوشت: "اگر می‌خواهید من را استیضاح کنید، همین حالا کنید، زود، تا یک پاسخ عادلانه مناسب در مجلس سنا داشته باشم."
اساس تحقیقات در مورد استیضاح  ترامپ را توقف صدها میلیارد دالر کمک نظامی امریکا به اوکراین و مکالمۀ تیلفونی ٢٥ماه جولای میان او و رییس جمهور اوکراین تشکیل می‌دهد.
دموکرات‌ها ادعا دارند که رییس جمهور امریکا بر همتای اوکراینی خود فشار وارد کرده است تا در مورد جوبایدن، رقیب انتخاباتی‌اش تحقیق کند.
روز گذشته سه تن از حقوقدانان امریکایی در یک جلسۀ استماعیه در کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان ابراز داشتند که رییس جمهور امریکا، با اعمال فشار بر اوکراین برای آغاز تحقیقات در مورد جوبایدن، تخطی‌هایی انجام داده است که قابل استیضاح است.
اما حقوقدان چهارم که از سوی حزب جمهوری‌خواه به این جلسه خواسته شده بود، تاکید داشت که دلایل کافی برای استیضاح  ترامپ وجود ندارد.
انتظار می‌رود رییس کمیتۀ قضایی مجلس نمایندگان، هفتۀ آینده مجالس استماعیۀ بیشتری برگزار کند و احتمال دارد تمام اعضای مجلس نمایندگان تا ختم ماه جاری، روی تصویب استیضاح رای‌دهی کنند.  بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا