سیاستاخبارامنیت

محمداشرف غنی: انتقام شهدای رویداد بهسود، گرفته می شود

کابل/ 30حوت/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در تماس های جداگانۀ تیلفونی، با ورثۀ شهدای رویداد سقوط هلیکوپتر در ولسوالی بهسود میدان وردک، با آنان ابراز غمشریکی کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد؛ رییس جمهوری در صحبت با محمد حسین، عضو خانوادۀ شهید دوهم ساتنمن علی، به خاطر شهادت علی و همسنگران وی، ابراز غمشریکی کرد و گفت که قهرمانی های آنان فراموش نخواهد شد.

محمد حسین گفت: بزرگترین خواست ما این است که انتقام شهدای رویداد متذکره گرفته شود و کسانی که بالای نیروهای امنیتی و دفاعی حمله می کنند، دشمنان کشور هستند. به خاطر پاکسازی ساحۀ متذکره باید عملیات راه اندازی شود و به خانواده های شهدای متذکره، توجه شود.

همچنان رییس جمهوری با عبدالرحیم، پدر شهید دگرمن عبدالکریم صحبت کرد و به خاطر شهادت فرزندش با وی ابراز غمشریکی کرد، به روح شهید دگرمن عبدالکریم نیز دعا کرد.

عبدالرحیم گفت که فرزند من با افتخار در راه خدمت به افغانستان شهید شده است و من بالایش افتخار می کنم.

در این تماس تیلفونی محمداشرف غنی رییس جمهوری گفت: من به نهادهای مربوط هدایت داده ام که به خاطر ترفیع دو رتبه برای دگرمن عبدالکریم، اجراات کنند و به خانوادۀ آن شهید، رسیدگی شود.

رییس جمهوری با جنرال متقاعد شیرین دل، پدر جگرن فضل وهاب، نیز صحبت کرد و به خاطر شهادت فرزندش، با وی ابراز غمشریکی کرد.

جنرال شیرین دل، گفت که فرزند من در راه حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حفاظت از نوامیس ملی به شهادت رسیده است و من به آن افتخار می کنم و در صورت ضرورت، من حاضرم که دوباره به سنگر بروم.

محمداشرف غنی، گفت که به منظور اجرای ترفیع فوق العادۀ شهید جگرن فضل وهاب، هدایت داده ام و رسیدگی به خانواده های شهدای قوای مسلح، اولویت حکومت است.

همچنان رییس جمهوری با عبدالمعقول، پدر شهید بریدمل محفوظ صحبت کرد و گفت: فرزندان شما در راه حفاظت از کشور قربانی داده اند، دو ترفیع برای فرزند شما اجرا خواهد شد و شهدا هرگز فراموش ما نخواهند شد.

عبدالمعقول گفت که به شهادت فرزندم افتخار می کنم و ما در راه دفاع از جمهوریت سر می دهیم، اما سنگر را نخواهیم داد.

رییس جمهور همچنان با حاجی رضاخان، پدر شهید ساتنمن داوود، ابراز غمشکریکی کرد و به وی اطمینان داد که به خانواده وی رسیدگی می شود. حاجی رضاخان پدر شهید ساتمن داوود از رییس جمهوری به خاطر تماس تیلفونی، تشکر کرد.

در این تماس های تیلفونی، رییس جمهور کشور به خانواده های شهدا اطمینان داد که انتقام شهدای بهسود گرفته می شود، این جنایت قابل بخشش نیست و بی پاسخ نخواهد ماند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا