سیاست

محمداشرف غنی رییس‌جمهور سفیر جدید آغاخان را به حضور پذیرفت

کابل/ 13قوس/ باختر
محمداشرف غنی رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز شهرزاده هیرجی سفیر جدید آغاخان را در ارگ به حضور پذیرفت و روی توسعۀ اقتصادی، بازسازی آبدات و ساحات تاریخی و برنامه‌های تعلیمی بحث و تبادل نظر کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ رییس‌جمهور کشور ضمن خوش‌آمدید به سفیر جدید آغان خان و ستایش از فعالیت‌های بنیاد آغاخان، گفت: تاکید ما بر این است که برنامه‌های اقتصادی به سطح ولسوالی‌ها و محلات افزایش یابد و کیفیت پیداوار زراعتی بالابرده شود تا با معیارهای صادرات برابر شود.
وی افزود که با این کار، درآمد شهروندان افزایش خواهدیافت.
رییس‌جمهور غنی همچنان بر اهمیت کار مشترک بنیاد آغاخان با نهادهای دولتی تاکید کرده، گفت که کار مشترک بنیاد آغاخان و نهادهای دولتی در قسمت طرح و دیزاین بازسازی آبدات و ساحات تاریخی افغانستان، مؤثر و نتیجۀ بهتر  در قبال خواهد داشت.
رییس جمهور خاطرنشان کرد که تمرکز جدی حکومت افغانستان بالای بهبود نظام تعلیمی است  و از سفیر آغاخان خواست که مودل‌های موفق آموزشی را که بیناد آغان در منطقه تطبیق می‌کند، با افغانستان شریک کند.
رییس جمهور کشور همچنان بر تشریک تجارب پروژه های انکشافی متمرکز بر تقویت اقتصادی در سطح منطقه نیز تاکید کرد.
خانم شهرزاده هیرجی سفیر جدید آغاخان از نظریات و پیشنهاد ها رییس جمهور کشور استقبال کرد و افزود که بنیاد آغاخان به همکاری هایش با افغانستان ادامه خواهد داد.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا