سیاست

محمد اشرف غنی: ادامۀ جنگ و خشونت طالبان علیه مردم و کشور ما، هیچگونه توجیه ندارد

کابل/ ۳۰ثور/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در مقر وزارت امور داخله با هیئت رهبری و منسوبان قطعات خاص پولیس ملی، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ رییس جمهوری هنگام ورود به مقر وزارت امور داخله، با معاینه قطعۀ تشریفات، از منار یادبود از شهدای پولیس ملی که جدیداً اعمار شده است، دیدن کرد و در نشستی با منسوبان قطعات خاص پولیس ملی از شجاعت و پایمردی آنان ستایش کرد.
در این نشست ابتدا دگرجنرال محمد مسعود اندرابی٬ سرپرست وزارت امور داخله صحبت کرد و با تشکر از توجه دوامدار رییس جمهوری به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی به ویژه پولیس افغانستان، گفت که پولیس ملی در سراسر کشور در برابر طالبان و سایر تروریستان، مجرمان و قاچاقبران با متقبل شدن قربانی، مبارزه می کنند.
سپس رییس جمهوری صحبت کرد و گفت: من اینجا آمدم تا به منار یادبود از شهدای پولیس ملی احترام بگذارم. وی افزود که درخت آزادی به خون شهدا آبیاری می شود و این شهدا، قهرمانان این سرزمین اند که برای آزادی، استقلال و آیندۀ کودکان ما، جان های شان را فدا کردند.
رییس جمهوری خطاب به رهبری وزارت امور داخله گفت: خانواده های شهدا را فراموش نکنید، زیرا این ها نمونه و الهام بخش به سایر نیروها در راستای حراست از وطن و مردم اند.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح با تاکید، گفت: خاطرۀ شهدا همیشه جاویدان است و از رهبری وزارت امور داخله به خاطر توجه به اعمار منار یادبود از شهدای پولیس ملی تشکر می کنم.
وی خاطرنشان کرد: امروز در حالتی قرار داریم که اکثریت علمای افغانستان و جهان اسلام، جنگ تحمیلی فعلی را جایز نمی دانند و طالبان با قوای بین المللی پیمان بستند، اما مردم و قوای امنیتی و دفاعی کشور خود را مورد حمله قرار دادند که این عمل شان توجیه ناپذیر است.
رییس جمهوری علت قرار گرفتن نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از حالت دفاعی فعال به حالت تعرضی را، رویدادهای اخیر تروریستی در کابل، پکتیا، ننگرهار و فاریاب دانست و افزود: این حملات عدول از شیوۀ صلح، ارزش های اسلامی و بشری است و ضرورت واضح بود که آرام نشینیم، زیرا خاموش نشستن در برابر کسانی که کودکان بی گناه ما را هدف قرار می دهند، گناه است.
رییس جمهوری گفت: افتخار می کنم که سرقوماندان اعلی قوای مسلح هستم. تا آخرین قطرۀ خون با شما ایستاده خواهم بود، قوای امنیتی و دفاعی تاج سر ما اند و هیچگونه معامله یی بالای آنان صورت نمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: حفظ نیروهای امنیتی و دفاعی وظیفه تمام سیاسیون و مردم است، ملت در کنار شما ایستاده اند، زیرا شما رضاکار هستید.
رییس جمهوری با بیان این که به پیشنهادهای وزارت امور داخله به خاطر تمویل و تجهیز بیشتر پولیس ملی توجه می شود، گفت: دسپلین، شیوۀ کار و طبقه بندی خطرات از سوی شما، امکان موفقیت تانرا بیشتر می کند. وی افزود: پولیس حمایت می خواهد و اصلاحات بیشتر رونما خواهد شد تا پولیس ملی ما مورد افتخار بیشتر شود.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح تاکید کرد: بالای پولیس ملی به ویژه قطعات خاص سرمایه گذاری بیشتر می شود، زیرا ما مشترکاً به مردم، خاک و ارزش های اسلامی و انسانی تعهد داریم و در این همه موارد حمایت مطلق من با شماست.
رییس جمهوری در اخیر سخنانش با اتحاف دعا به روان شهدا، گفت: پیام من واضح است، ما از کسی نمی هراسیم. ما صلح را به خاطری می خواهیم که خون ریزی، بحران و ناامنی در کشور به گونۀ بنیادی خاتمه یابد.
در این نشست پاسوال میراحمد عظیمی قوماندان عمومی قطعات خاص پولیس ملی نیز صحبت کرد و گفت: اطمینان می دهیم تا یک قطره خون در بدن ما باشد، در راستای دفاع از وطن و مردم ایستادگی خواهیم کرد و بیرق سه رنگ کشور را برافراشته نگه خواهیم داشت.
وی با یادآوری از قساوت دشمن که نوزدان و مادران شان را به گلوله بستند، گفت: افتخار می کنیم که ده ها کودک و مادر را نجات دادیم و به خاطر خنثی سازی توطئه ها و حملات پیچیدۀ دشمن، آمادۀ هرگونه فداکاری هستیم.
قومندان عمومی قطعات خاص پولیس ملی، گفت: ما هنر جنگ بلد هستیم و جرئت نیز داریم و به خاطر سرکوب دشمن، تامین حاکمیت قانون و دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی تلاش خواهیم کرد. جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا