سیاستاخبارتکنالوژی

 محمد اشرف غنی در مراسم اختتامیۀ کنفرانس دیجیتال سازی افغانستان اشتراک کرد

کابل/۱۵حوت/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در مراسم اختتامیۀ نخستین کنفرانس دیجیتال سازی افغانستان تحت عنوان ” افغانستان به سوی تحول دیجیتالی” اشتراک و سخنرانی کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد؛ این کنفرانس به ابتکار واحد تسهیل سرمایه گذاری ادارۀ امور ریاست جمهوری در قصر سلام خانۀ ارگ برگزار شده بود، ابتدا فروزان فقیری، در مورد کنفرانس متذکره و نقش واحد تسهیل سرمایه گذاری در آن، صحبت کرد و گفت: این کنفرانس به تاسی از دیدگاه رییس جمهوری در راستای سوق دادن افغانستان به سوی دیجیتالی شدن برگزار شده است.

 سپس عطاالله نصیب، رییس واحد تسهیل سرمایه گذاری در مورد دیدگاه حکومت پیرامون دیجیتالی سازی افغانستان، اقدامات انجام شده است و برنامه های پیش رو، معلومات داد و گفت: کنفرانس امروزی نمونۀ ملموسی از تلاش های دولت افغانستان در زمینۀ گسترش دیجیتال سازی و اتصالات می باشد.

وی گفت که ایجاد ایکو سیستم تکنالوژی دیجیتالی و استفادۀ موثر از این سیستم از جمله اهداف مهم ما است و برای دستیابی آن به تهیۀ خط مشی خاص و امکانات نیاز است.

 متعاقباً زهرا عظیمی، رفیع الله عمر، مصطفی یوسفی، سید محمد روحانی، سید احمد نوید، سید جلال محمود و شریف رضایی، نتایج کارهای گروپی کنفرانس متذکره را در مورد تحول دیجیتالی، آگاهی دهی، ظرفیت سازی، امنیت معلومات، حکومتداری الکترونیکی، تطبیق استراتیژی دیجیتال سازی، بلند بردن ظرفیت در ادارات دولتی، منابع بشری، مدیریت بحران، امنیت سایبری، بودجۀ مورد ضرورت، آموزش اجباری کمپیوتر در مکاتب، ایجاد پارک های آی تی، ایجاد چوکات حقوقی و بازار یابی، دیدگاه شان را بیان داشتند.

 محمد اشرف غنی پس از استماع صحبت های آنان، گفت: جای افتخار است که کنفرانس دیجیتال سازی افغانستان در چوکات هفت گروپ کاری، کار فوق العاده را انجام داده است.

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته راه طولانی اما موثر را در زمینۀ ایجاد ظرفیت های بشری طی کرده ایم و از کار گروپی، منسجم و سودمند تان تشکر می کنم.

رییس جمهوری بر ایجاد راهکار دیجیتال سازی تاکید کرد و گفت: اول باید راهکار و بعد از آن استراتیژی داشته باشیم و تمام  راهکارها به یک پالیسی واضح دیجیتال سازی مبدل شود.

رییس جمهور کشور با بیان این که آگاهی عامه در راستای دیجیتال سازی مهم است، گفت: مدیریت تمام برنامه ها باید دیجیتالی شود و هماهنگی صورت گیرد که از سرمایه گذاری موجوده چگونه به گونه موثر استفاده کنیم.

وی در اخیر سخنانش بر امنیت معلومات، وصل مساجد در سیستم دیجیتالی، ایجاد پارک های آی تی، ایکو سیستم دیجیتالی، مدیریت منابع، دسترسی همگانی به معلومات، اشتغال زایی و گسترش شبکه های دیجیتالی تاکید ورزید. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا