اقتصاد

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور، بر پروسس، بسته ‌بندی، بازاریابی و صادرات جلغوزه تأکید کرد

کابل باختر 9 حمل
در جلسه یی تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، در رابطه به پروسس، بسته‌بندی، بازاریابی و افزایش صادرات جلغوزه، بحث و تبادل نظر نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه که ظهر امروز در ارگ انجام شد و در آن مسئولین بخش اقتصادی و تجارتی و والیان ولایت های پکتیا، پکتیکا و خوست حضور داشتند، رئیس‌جمهورغنی گفت که بازارهای کشورهای منطقه برای صادرات جلغوزه آماده‌اند و ما باید از این فرصت برای صادرات استفاده کنیم، تا مردم عواید بیشتر بدست آورند.
رئیس‌جمهور به مسئولین وزارت زراعت و عبدالحمید هلمندی مشاور ارشد ریاست‌جمهوری در امور زراعت و انکشاف، هدایت داد تا پیام‌های مشخص به مردم ولایت های پکتیا، پکتیکا و خوست برای اقدامات در بخش پروسس، بسته‌بندی و بازاریابی جلغوزه داشته‌باشند.
همچنان رئیس‌جمهورغنی به والیان ولایت های متذکره هدایت داد تا به همکاری رؤسای زراعت، روی مدیریت درست صادرات جلغوزه کار کنند.
رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان کرد: قاچاق و کمیشن‌کاری در این بخش سبب می‌شود که عواید زیاد به جیب قاچاق‌بران بریزد. وی افزود که باید صادرات جلغوزه منظم و قانون‌مند شود تا مردم به منفعت بیشتر دست یابند.
رئیس‌جمهور گفت که موضوع متذکره را از طریق آقای هلمندی تعقیب می‌کند، تا در سال جاری تغییرات محسوس در بخش صادرات جلغوزه داشته‌باشیم.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا