سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با مردم و بزرگان ولایت کندهار ابراز غمشریکی کرد

کابل باختر 2 عقرب
محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در راس یک هیات عالی رتبه دولتی جهت غمشریکی و تسلیت با خانواده سترپاسوال شهید عبدالرازق قوماندان امنیه پیشین ولایت کندهار، بزرگان و مردم این ولایت، دیروز به ولایت کندهار سفر کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: رئیس جمهور غنی بر مزار شهید سترپاسوال عبدالرازق در خرقه مبارک رفت و به روح آن شهید اتحاف دعا نمود وبرایش بهشت برین آرزو کرد. سپس ضمن غمشریکی با مادر سترپاسوال عبدالرازق، از قهرمانی ها و فداکاری های موصوف ستایش بعمل آورد.
رئیس جمهور کشور و هیات همراه اش در دیدار با بزرگان و متنفذین ولایت کندهار در قصر مندیگک آن ولایت، ضمن غمشریکی با آنان به خاطر شهادت سترپاسوال عبدالرازق گفت که امروز هر افغان بالای شهید عبدالرازق افتخار می کند و در این  غم خود را شریک می داند، زیرا هر افغان مانند او به وطن محبت دارد و برای آزادی و سربلندی اش قربانی می دهد.
رئیس جمهور، شجاعت و دلیری شهید سترپاسوال عبدلرازق را در راستای دفاع از کشور و مبارزه با تروریزم بین المللی مورد ستایش قرار  داده، گفت که دشمنان فکر می کنند که پس از شهادت عبدالرازق و دوستان اش، در ولایت کندهار خلای امنیتی می آید، آنان یکبار دیگر فکر کنند، زیرا  این مأمن قهرمانان است.
رئیس جمهور ضمن تسلیت به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که امروز هر سرباز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آماده قهرمانی و فداکاری است. وی اعطای رتبۀ سترجنرالی را به عبدالرازق با توجه به قهرمانی های او که آن را به خون  و مبارزات اش کمایی کرد، اندک دانست، اما به خاک سپردن  وی را در حرم خرقۀ مبارک، یک افتخار بزرگ دانست.
رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که بالای خرقۀ شریف با یک طرح خاص سرمایه گذاری خواهد شد و آرامگاه شهید سترپاسوال عبدالرازق طوری اعمار خواهد شد که هر هموطن با دیدن آن افتخار کند و به وطن دوستی ترغیب شود.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور ، سترپاسوال عبدالرازق را لقب شهید قهرمان استقلال داد، مرکز تعلیمی پولیس کندهار را به نام وی مسمی نمود و به شاروالان کابل وکندهار هدایت داد تا مراحل نام گذاری جاده ها در کابل و کندهار را به نام سترپاسوال عبدالرازق تکمیل نمایند.
محمد اشرف غنی خطاب به دشمنان مردم افغانستان گفت که میلیون ها دوست شهید عبدالرازق و رهروان آن شهید هنوز زنده اند و خاک افغانستان را به گورستان تان مبدل می کنند. وی افزود که امنیت، ثبات و پیشرفت کندهار در اولویت  ما قرار دارد.  
رئیس جمهور خطاب به پاکستان، گفت که  توطئه شهادت سترپاسوال عبدالرازق و دوستان وی در پاکستان طرح ریزی شده بود و از پاکستان با تاکید خواست که عاملان قتل آنان را به خاطر مجازات به افغانستان بسپارد.
رئیس جمهور بالای بزرگان و مردم کندهار صدا کرد که اتفاق و ارادۀ ملی میرویس نیکه و احمدشاه بابای کبیر را دوباره زنده سازند. وی افزود که شما قلب سیاسی افغانستان هستید، پس باید پیام اراده و وحدت را تقویت نمایید.
محمد اشرف غنی گفت که جلسۀ اخیر سترپاسوال عبدالرازق در مورد تامین امنیت انتخابات ولسی جرگه بود، پس به خاطر خشنودی روح آن شهید، با اشتراک گستردۀ تان، انتخابات روز شنبه را در کندهار به  موفقیت برسانید. وی افزود که افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به وحدت ملی مردم و اقوام و عزم استوار و تدبیر محکم آنان، نیاز مبرم دارد.
رئیس جمهور از غمشریکی تمام مردم افغانستان به خاطر شهادت سترپاسوال عبدالرازق تشکر کرده، گفت که افتخار به شهید عبدالرازق، افتخار به وحدت ملی است، زیرا موصوف برای بقای افغانستان مبارزه نمود و با کشیدن سیم خاردار مخالفت  کرد.  وی افزود که کندهار در گلیم غم نشسته است و ما این غم را درک می کنیم. کندهار به هر اندازۀ که غمگین است، ارادۀ ملی آن به همان اندازه چندین برابر است.
رئیس جمهور کشورپیام تسلیت دوستان بین المللی به خصوص صحبت تیلفونی معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا را به خاطر شهادت سترپاسوال عبدالرازق به همه مردم به ویژه به مردم کندهار شریک ساخت.  وی افزود که تعهد شرکای بین المللی این بود که در راستای مبارزه با تروریزم و ثبات و پیشرفت  و انکشاف افغانستان در کنار مردم و حکومت ما باقی خواهند ماند.
در این دیدار عبدالحنان سرپرست ولایت کندهار و حاجی سیدجان خاکریزوال  رئیس شورای ولایتی کندهار ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور و هیات همراه اش، از غمشریکی آنان ابراز امتنان کرده، گفتند که مردم کندهار حامی قوی حکومت و نظام اند و آماده هر گونه قربانی در این راستا می باشند.
آنان ضمن یادآوری از شخصیت، تلاش ها، مبارزات و قهرمانی های شهید سترجنرال عبدالرازق گفتند که دشمن با چنین حملات وحشیانه شان، ارادۀ ملی مردم ما را تضعیف نمی توانند و ما با تمام قوت، دشمن را به شکست مواجه می سازیم.
رئیس جمهور کشور قبل از عزیمت به کابل، در میدان هوایی کندهار به عیادت زلمی ویسا والی آن ولایت و قوماندان قول اردو رفت که در رویداد تروریستی روز پنحشنبه گذشته زخم برداشته بودند. وی برای آنان صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال آرزو نمود.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا