اخبارسیاستاقتصادTOP

محمد اشرف غنی رییس جمهوری، بند کمال خان را افتتاح کرد

کابل/ 4حمل/باختر 

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز به منظور افتتاح بند کمال خان، به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز سفر کرد.

محمد اشرف  غنی  بند کمال خان را افتتاح کرد

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رییس جمهوری  هنگام عزیمت به میدان هوایی نیمروز که از سوی معاونان ریاست جمهوری، رییس عمومی اداره امور، شماری از اعضای کابینه و مقامات عالیرتبه دولتی همراهی  می شد، از سوی بزرگان قومی و متنفذان در حالیکه کودکان دسته های گل را به وی اهدا کردند، مورد استقبال قرار گرفت.

 

ابتدا، رییس جمهوری از نمایشگاۀ  زراعتی و مراسم فرهنگی بلوچ ها که به مناسبت افتتاح بند کمال خان برگزار شده بود، دیدن کرد و روز ملی مدیریت آب را برای همه تبریک گفت.

سپس رییس جمهوری به پای مناری که نام شهدای بند کمال خان در آن درج شده است، اکلیل گل گذاشت و به روان شهدای متذکره، اتحاف دعا کرد.

همچنان رییس جمهوری در کنار بند کمال خان، نهالی را به امید افغانستان آباد، شاداب و مترقی غرس کرد و برای آسایش و رفاه مردم دعا کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری با پرده برداری از لوح سنگی، رسماً بند کمال خان را افتتاح کرد و با فشار دادن دکمه، آب های ذخیره شده را به کانال های بند متذکره جاری کرد.

به همین ترتیب رییس جمهوری کشور به مناسبت افتتاح بند کمال خان، خاطرۀ خود را در کتاب خاطرات نوشت و حکم مدال و نشان دولتی به نام شهید موسی شفیق را امضا کرد.

رییس جمهوری در اخیر این مراسم، تکت پُستی به نام شهید محمد موسی شفیق را افتتاح کرد و خدمات موصوف را در بخش مهار آب ها، مورد ستایش قرار داد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا