سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری٬ خواست‎ها و مشکلات بزرگان و جوانان قندهار را شنید

کابل / 14 عقرب/ باختر
محمداشرف غنی رییسجمهوری اسلامی افغانستان، روزگذشته از طریق ویدیو کنفرانس، خواستها و مشکلات بزرگان، متنفذان، فعالان جامعه‌ مدنی و جوانان قندهار را شنید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این ویدیو کنفرانس، آنان خواستهای مردم قندهار را در خصوص معارف، صحت، سرمایهگذاری، زراعت، ارتقای ظرفیت بشری، مدیریت آب، سرک بایپاس و پلان انکشاف شهری، با رییس جمهور شریک کردند.
مولوی عبیدالله فیضانی رییس شورای علمای قندهار در رابطه اعمار مدارس، توجه بیشتر به علمای قندهار و تامین امنیت مردم آن ولایت صحبت کرد.
بعد سیدجان خاکریزوال رییس شورای ولایتی قندهار صحبت کرد و خواستهای مردم آن ولایت را در زمینۀ اعمار مکاتب، افزایش تشکیل معارف، بازسازی سرکها، اعمار کلینیک های صحی، بازاریابی برای صنایع دستی زنان، اعمار شهرک معلمان، تسریع روند تطبیق پروژههای برق، حل مشکل های تجار، صادرکردن میوهها و سایر محصولات زراعتی قندهار از طریق دهلیز هوایی، حل مشکل بیکاری جوانان و فراهم کردن بورسیههای تحصیلی در مقطع ماستری برای جوانان این ولایت، مطرح کرد.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری پس از استماع خواستها و مشکل های آنان، گفت که کار تمدید سیم برق قندهار هفتاد درصد پیش رفته است و در سرطان سال آینده، تکمیل خواهد شد.
وی افزود که کار سه پروژۀ برق آفتابی ۴۰ میگاوات به پایه اکمال رسیده است و همچنان کار ساخت ۹۰ باب مکتب زیر کار است که ۷۰ باب آن تکمیل شده است.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری تصریح کرد که روی روند بررسی مدیریت آب قندهار کار شده است و به منظور جلوگیری از سیلابها، یک هیئت به قندهار میرود.
رییس جمهوری گفت که پلان انکشاف شهری یکی از اولویتهای حکومت است، تشکیل معارف قندهار در مطابقت به نیازمندی آن ولایت عیار میمی شود و همچنان انکشاف معارف متوازن برای سال آینده در نظر گرفته خواهد شد و توجه به اعمار مکاتب برای دخترانه بیشتر میشود.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد که تغییرات در تشکیلات صحی قندهار به وجود میآید و کنفرانس انکشافی قندهار در بهار سال آینده، در کابل برگزار خواهد شد.
رییس جمهوری با بیان اینکه در هر ولسوالی  قندهار مسجد جامع ساخته میشود، گفت که در زمینۀ معاش علما و وارثان شهدا توجه بیشتر صورت میگیرد.
محمد اشرف غنی به مسوولان وزارت تحصیلات عالی هدایت داد که پیشنهاد شان را در خصوص اعمار لیلیه برای دختران ترتیب کند و گفت که دو برنامۀ ماستری برای جوانان قندهار از سوی شورای عالی تحصیلات عالی مدنظر گرفته شده است.
رییس جمهوری گفت که نیاز به خانههای امن در قندهار وجود دارد، مشکل تجار بررسی می شود و از جوانان حمایت صورت می گیرد. وی افزود که مردم قندهار با اشتراک شان در انتخابات، از جمهوریت دفاع کردند.
رییس جمهوری در رابطه به جلوگیری از تلفات افراد ملکی، گفت : در چارچوب عملیاتهای نظامی تغییر به میان آمده است و هدایت من همواره به مسوولان نهادهای امنیتی و دفاعی این بوده است که به افراد ملکی هیچگونه آسیبی نرسد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا