سیاستاخبارجامعهTOP

محمد اشرف غنی رییس جمهوری: اشتراک زنان در پروسه صلح، یقینی شده است

کابل/ ۱۴ثور/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری چاشت امروز با اعضای شبکۀ زنان افغان در رابطه به فصل نو بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، روند صلح و رسیدگی به خواست ها و حقوق زنان، صحبت کرد.
ابتدا بانوی اول کشور در خصوص انسجام خواست های زنان در روند صلح معلومات داد و گفت که امروز زنان افغان صدای خود شان را دارند و هیچ کسی بر حقوق آنان معامله نمی تواند.

اعضای شبکۀ زنان افغان در خصوص اشتراک زنان در تصمیم ها در روند صلح، حفاظت از جمهوریت، از میان برداشتن خلای معلوماتی و تداوم کار پروژه های بزرگ ملی تاکید کردند.

رییس جمهوری پس از استماع خواست ها و پیشنهاد های آنان، گفت : قانون اساسی افغانستان برای من جازه نمی دهد که بر حقوق زنان معامله کنم و اشتراک زنان در روند صلح یقینی شده است، روند صلح از ابهامات بیرون شده است و هر تصمیم بر اساس ارادۀ افغانان گرفته می شود.

رییس جمهور کشور خاطرنشان کرد که خروج نیروهای بین المللی، حاکمیت ملی افغانستان را قوی می کند. روایت منطقه درحال تغییر است و فصل جدید با همکاران بین المللی آغاز می شود و فرصت خوب برای صلح نسبت به هرزمان دیگر فراهم شده است.

رییس جمهوری با اشاره به آغاز مذاکرات جدی با پاکستان در چند هفتۀ آینده، گفت که پاکستان دیگر فرصت باجگیری از امریکا برسر حضور نیروهای بین المللی در افغانستان ندارد. با افغانستان دوستی و یا دشمنی را انتخاب کند. رییس جمهوری گفت که تصمیم اصلی در خصوص صلح در داخل افغانستان گرفته می شود و این تصمیم نهایی را ملت افغانستان می گیرد. از این پس جانب اصلی حکومت افغانستان است و در هیچ نشستی در رابطه به صلح به عنوان مهمان نه، بلکه به حیث مالک اصلی اشتراک می کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا