جامعه

جنگ و صلح از نظر اسلام به بحث قرار گرفت

کابل باختر/ 29/ ثور
جنگ و صلح از نظر اسلام امروز در یک نشست علمی ، تحقیقی در کابل مورد بحث قرار گرفت و شرکت کنندگان قتل عمد و استخدام اطفال را درجنگ حرام مطلق گفتند.
به گزارش آژانس باختر، شماری از علمای دینی کشور با جمعی از دانشمندان جمهوری عربی مصر امروز در یک نشست علمی ، تحقیقی که زیر نام جنگ و صلح ازنظر اسلام به ابتکار وزارت حج و اوقاف درکابل برگزار شد، شرکت نموده ضمن بررسی اوضاع جاری کشور جنگ ، انتحار ، انفجار ، قتل عمد و استخدام اطفال را در جنگ از دیدگاه اسلام حرام دانسته از مخالفان مسلح خواستند تا با مراجعه به ارشادات و دساتیر از ویرانی و ریختن خون مردم مسلمان ما دست بردارند.
شرکت کنندگان این نشست بحث شان را روی سه موضوع تمرکز دادند.
– جنگ و اثرات منفی آن به مغایر اسلامی
– حرمت استخدام اطفال درجنگ
– حق انسانهای بیگناه از دیدگاه اسلام
شرکت کنندگان واضح ساختند که با ادامه جنگ ارزش های دینی آسیب می بیند. برای هویت ستیزان اسلام فرصت وزمینه تبلیغ مساعد میشود ، اماکن و شعایر اسلامی آسیب میبینند و با نقض حقوق اطفال و کشاندن آنها به میدان جنگ جفای بزرگی دربرابر جامعه اسلامی صورت گرفته اطفال و نوجوانان به جای آموختن علم ودانش از آموزه های انسانی دور مانده وحشت ، بربریت ، انتحار و انفجار را یاد میگیرند، آنها واضح ساختند که اکثری آنانیکه به اتهامات حملات انتحاری بازداشت شده اند و یا قبل از انجام عمل خود تسلیم نیروهای امنیتی کرده اند اکثری شان اطفال و نوجوانان بوده اند که این گونه اقدامات دشمنی و خودسری در برابر دین اسلام است .
ضمناً شرکت کننده گان قتل افراد بیگناه و سپر ساختن آنها را درمیدان های جنگ یک عمل زشت و ناروا دانسته تاکید کردند که اسلام با جنگ ، قتل و ریختن خون انسانهای بیگناه ، بیگانه است و آن را مردود میداند کار این نشست با تاکید برختم جنگ و مخاصمات و تحکیم اخوت دینی خاتمه یافت.
شرکت کنندگان قتل مسلمانان و افراد بیگناه دیگر را به هر نام و عنوان که صورت گرفته محکوم نموده تاکید کردند که انتحار و انواع دیگر فعالیت های تروریستی از دیدگاه اسلام مردود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا