اخبارامنیتTOP

محمد اشرف غنی با مسوولان خط  اول جنگ و پدران دو شهید، صحبت تیلفونی کرد

کابل/6دلو/باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با پدر شهید سید ابوطالب و پدر شهید تورن نواب و مسوولان خط اول جنگ، صحبت تیلفونی کرد.

رییس جمهوری با ابراز غمشریکی با حاجی غلام مصطفی پدر شهید سید ابوطالب و حاجی ایوب پدر شهید تورن نواب، از رسیدگی به خانواده های آنان، اطمینان داد و گفت که هر سرباز نیروهای امنیتی و دفاعی برای من جایگاه فرزند را دارد.

رییس جمهوری به مسوولان مربوط هدایت داد که به شهید سید ابوطالب یک رتبه و به شهید تورن نواب دو رتبه ترفیع پیشنهاد کنند که تقاعد آنان بیشتر شود و به خانواده های شان، رسیدگی دوامدار صورت گیرد.

حاجی مصطفی و حاجی ایوب از غمشریکی رییس جمهوری تشکر کردند و گفتند: ما فرزندان خویش را در راه دفاع از وطن، حفاظت از نوامیس ملی و تمامیت ارضی، قربانی داده ایم، به آن افتخار می کنیم و در آینده نیز خانواده های ما به این خدمت حاضر استند.

سپس رییس جمهوری، با سمونمل گل محمد همت آمر امنیت ارزگان صحبت تیلفونی کرد و موصوف از توجۀ دوامدار و احوالپرسی رییس جمهور تشکر کرد و گفت : به خاطر تامین امنیت مردم، تلاش های خویش را ادامه خواهیم داد و به رییس جمهوری و مردم تعهد می دهم که تا آخرین قطرۀ خون، از وجب وجب خاک خود دفاع می کنم.

رییس جمهوری از سمونمل گل محمد همت تشکر کرد و گفت: سلام ها، خلوص نیت و احترامات مرا به تمام همسنگران تان برسانید و بر شما اعتماد دارم که از امنیت این کشور و مردم حفاظت کرده می توانید، به پیشنهاد ها و خواست های تان رسیدگی صورت می گیرد.

همچنان رییس جمهوری با تورن محفوظ الله در خط اول جنگ در ولسوالی امام صاحب صحبت تیلفونی کرد و موصوف به رییس جمهور گفت: من و همسنگرانم این اطمینان را می دهیم که در هرگونه شرایط از خاک و نوامیس ملی خویش حاضر به دفاع هستیم و با تمام توان از وطن و مردم حفاظت می کنیم.

رییس جمهوری گفت: ولسوالی امام صاحب برای ما ارزش حیاتی دارد و به همین خاطر من به شما تیلفون کردم که به گونۀ مستقیم احوال تانرا بگیرم. سلام ها و احترامات مرا به تمام بریدملان، سربازان و افسران و به همه مردم شریف ولسوالی امام صاحب برسانید.

رییس جمهوری در اخیر این صحبت های تیلفونی، با دگرمن ملک قیس عبدالرحیمزی قوماندان قطعۀ ۹۰۷ قطعات خاص در فراه صحبت کرد و موصوف گفت : ما به دشمنان به خاطر حمله بر مردم ما و تاسیسات نظامی اجازه نمی دهیم و به آنان جواب دندان شکن داده ایم.

محمد اشرف غنی گفت: ملک قیس یک نام تاریخی است و با کارنامه هایی که داشت، من همانگونه بر شما هم حساب می کنیم. عملیات شما موفق و کارنامه های شما قابل تقدیر باشد، سلام های مرا به تمام همسنگران تان و مردم فراه وسیله شوید. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا