اخباراقتصاد

محمد اشرف غنی: ما توانایی تولید هشتاد و پنج در صد اقلام وارداتی خود را داریم

کابل / ۲ دلو / باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در سفرش به هرات، شام امروز با شماری از تاجران و نمایندگان بخش خصوصی آن ولایت دیدار کرد و خواست ها و مشکلات آنان را شنید.
به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار، ابتدا یونس قاضی زاده رییس اتاق تجارت هرات صحبت کرد و خواست ها و پیشنهاد های تاجران و بخش خصوصی را درمورد تامین امنیت بهتر تاجران و بخش خصوصی، حل مشکل انتقال گمرک، تامین امنیت مسیر هرات- تورغندی و مشکلات تخنیکی اسلام قلعه بیان کرد.
بعد حمدالله خادم رییس اتاق صنایع و معدن هرات صحبت کرد و گفت که بخش خصوصی در زمان شیوع ویروس کرونا با مردم به ویژه در زمینۀ تهیه مواد اولیه همکاری کرده است. وی از توجه رییس جمهوری به فابریکه های شهرک صنعتی هرات تشکر کرد و گفت: ما خواهان توزیع زمین بیشتر در شهرک صنعتی این ولایت و حل مشکل بخش ترانسپورت استیم . سپس عبدالودود فیض زاده رییس اتاق اصناف و پیشه وران صحبت کرد و گفت: ما از دولت جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می کنیم و به برکت نظام جمهوریت، صنعت و فعالیت اصناف و پیشه وران رونق یافته است. او، خواهان تطبیق قانون، جلوگیری از فساد در اداره ها و تعدیل قانون مالیات شد. رییس جمهوری پس از شنیدن صحبت های آنان، گفت که بالای هشت گمرک کشور سرمایه گذاری می شود و در راستای انکشاف اقتصادی و تقویت زیربناهای هرات توجه بیشتر صورت خواهد گرفت. وی افزود که تصدی محافظت عامه در زمینۀ تامین امنیت تاجران و گمرکات اقدام خواهد کرد و شما باید مشکلات تان را طبقه بندی کنید تا در همکاری با فدراسیون اتاق های افغانستان، حل شود. رییس جمهوری بر افزایش صادرات تاکید ورزید و گفت: ما توانایی تولید هشتاد و پنج در صد اقلام وارداتی خود را داریم. رییس جمهوری کشور تصریح کرد: ما به طرح واضح تمرکز سرمایه نیاز داریم و باید قوت جذب سرمایه معلوم شود. وی اضافه کرد : بدون صنعتی شدن دیگر چارۀ نداریم و بخش خصوصی بازو و شریک عمدۀ ما است. رییس جمهوری در اخیر سخنانش گفت: از برکت کار و تلاش پیشه وران کشور، در حدود یک میلیون شغل ایجاد شده است که ما از آن تشکر می کنیم و ما آماده هستیم که یک شرکت مختلط دولتی و خصوصی را به خاطر تولیدات سنگ مرمر و رشد بیشتر آن ایجاد کنیم.
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا