سیاستTOP

محمد اشرف غنی: مدیریت آب ها، مصونیت افغانستان خواهد بود

کابل/ اول حمل/ باختر
از روز باستانی نو روز امروز با مراسمی ویژۀ یی در ارگ ریاست جمهوری تجلیل شد.
به گزارش آژانس باختر: از نوروز و آغاز سال جدید هجری خرشیدی امروز با مراسمی ویژۀ در ارگ ریاست جمهوری تجلیل شد که در آن رییس جمهوری ، بانوی نخست و شماری از مقام های عالی رتبۀ دولتی، نظامی و دیپلماتان خارجی شرکت داشتند.
نخست محمد اشرف غنی، خانم رولا غنی و امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در صحن ارگ ریاست جمهوری نهالی را که به آن درخت صلح، عدالت و دولت سازی نام داده شده است، به گونۀ یی مشترک غرس کردند و بعد از نمایشگاه تولیدات و محصولات افغانی، صنایع دستی و هنری که در صحن ارگ ریاست جمهوری برپا شده بود دیدن کردند.
رییس جمهوری بعد هم در محفلی که به مناسبت تجلیل از نو روز باستان و آغازسال جدید هجری خرشیدی برگزار شده بود شرکت و سخنرانی کرد.
محد اشرف غنی در آغازگفت که در نظر دارد در آغازین روز های سال جدید، یک مرکز اسلامی را با هزینۀ شخصی خود در زمین مورثی شان در سرخاب لوگر اعمار کند تا یک خاطره از سال جدید و قرن جدید باقی بماند.او همچنان گفت که در سال جدید برای سیزده هزار خانواده وورثه های شهدا و معلولین نیروهای مسلح کشور در کابل نمرات رهایشی توزیع خواهد شد.
محمد اشرف غنی با تماس در مورد تغییرات اقلیمی گفت: با وجود آن که بارندگی های اخیردرکشور امید وار کننده است مگر خطر های ناشی ازسیلاب و خشکسالی همچنان بر قوت آن باقی مانده است و از اعضای دو مجلس شورای ملی به عنوان نمایندگان مردم خواست که در مدیریت آب ها دولت را کمک کنند. او گفت؛ مدیریت آب ها، مصونیت افغانستان خواهد بود.
رییس جمهوری همچنان گفت که با ساخت بند کمال خان آن هم با هزینۀ دولت افغانستان، آرزوی هشت صد سالۀ مردم سیستان نیمروز امروز به واقعیت مبدل شد، اوهمچنان از آغاز یک پروژۀ بزرگ آب در شمال کشور خبرداد، مگر در بارۀ آن توضیح نداد، و هم از نیت و برنامۀ دولت افغانستان برای ایجاد سد ها و بند های آب در بخش های دیگر کشور هم سخن گفت.
محمد اشرف غنی در بارۀ پیشرفت های سیاسی در کشور گفت که طالبان نمی توانند به جنگ شان مشروعیت دهند، آنان افتخار می کنند، که عساکر خارجی را نمی کشند، مگر این چه مشروعیت است که فرزندان افغان و هموطنان خود را می کشند
او از طالبان خواست که با خرد وارد عمل شوند و در یابند که با منطق یکدیگر را بپذیرفته می توانیم.
محمد اشرف غنی همچنان از تصمیم مشترک افغانستان و ازبکستان برای تجلیل مشترک از کارنامه های امام بخاری و امام ترمذی یاد کرد.
باید گفت که همزمان با مراسم ویژه تجلیل از نو روز مراسم جهنده بالا در شهر مزار شریف وزیارت سخی در کابل نیز برگزارشد . صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا