سیاستاخبارTOP

محمد حنیف اتمر،ازکاهش کمک‌های جامعۀ جهانی به افغانستان هشدار داد

کابل/ ۲۶  عقرب/  باختر

سه تن از نامزد وزیران امروز برنامه های کاری شان را به اعضای ولسی جرگه ارائه کردند.

محمد حنیف اتمر نامزد وزیر وزارت امور خارجه ٬عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر وزارت مالیه و مسعود اندرابی نامزد وزیر وزارت امور داخله امروز به ولسی جرگه رفتند وبرنامه های  کاری شان را برای نمایندگان مردم ارائه کردند تا رای  اعتماد بگیرند.

در این میان محمد حنیف اتمر نامزد وزیر وزارت امور خارجه گفت: کمک‌های تعهدشدۀ جامعۀجهانی در جریان چهار سال گذشته تا دوماه دیگربه  پایان می‌رسد و از همین‌رو نشست ژنیوا تا چند روز دیگر برای بررسی ادامۀ این کمک‌ها، برگزار خواهد شد.

او علاوه کرد: این خطر وجود دارد که جامعۀ جهانی ناتوانی ‌اش را در ادامۀ کمک‌ها به افغانستان نشان دهد و ازهمین‌رو٬ ده شرط اساسی به حکومت افغانستان و طالبان سپرده‌است که مبارزه با فساد یک مورد آن است.

در این نشست تعهدات دولت افغانستان برای ادامۀ کمک‌های جهان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در مورد مسایل جنگ و صلح نیز حرف هایی داشت و گفت: حتا در صورت صلح میان دولت با طالبان، تروریزم بین‌المللی افغانستان را تهدید خواهد کرد.

 به گفتۀ اتمر٬ از هر چهار یا پنج نفری که علیه دولت می‌جنگند، یک نفرشان خارجی است و قرار نیست دولت با جنگجویان خارجی، صلح کند.

عبدالهادی ارغندیوال در گفته هایش بیشتر برظرفیت سازی در وزارت مالیه و نهاد های عایداتی دولت تاکید کرد و گفت که روند اصلاحات در گمرگ ها را ادامه می دهد و با فساد در گمرگ ها مبارزه خواهد کرد.

مسعود اندرابی هم تاکید کرد که بر نو سازی در ساختار پولیس ادامه خواهد داد  و مبارزۀ هدفمند در برابر مواد مخدر  و انواع جرایم دیگر انجام خواهد شد و تلاش می شود که پولیس مرحله وار به وظیفۀاصلی اش که تنفیذ قانون است باز گردد.

روند ارائۀ برنامۀکاری نامزد وزیران از امروزآغاز شده است قرار است فردا ۲۷ عقرب٬ اسدالله خالد، نامزد وزارت دفاع ملی، فضل احمد معنوی، نامزد وزارت عدلیه و عباس بصیر، نامزد وزارت تحصیلات عالی به جلسۀ عمومی بروند و برنامه های کاری شان را بیان کنند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا