سیاستاخبار

محمد حنیف اتمر، نقش هند را در تعاملات منطقه یی و روند صلح افغانستان با اهمیت دانست

کابل / 3 حمل / باختر

محمد حنیف اتمر وزیر امورخارجۀ کشور امروز دردیدار با شماری از سفیران پیشین هند مقیم کابل، درمورد روند صلح و تقویت پیوندها میان مردمان هند و افغانستان صحبت کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار اتمر در مورد برآیند نشست مسکو صحبت کرد و تلاش‌های روبه‌ گسترش کشورهای منطقه‌ را در راستای تأمین صلح درافغانستان ستود.

 وزیر امور خارجه، نقش هند را درتعاملات منطقه ‌یی، ازجمله روند صلح افغانستان، با اهمیت توصیف کرد و گفت: صلحی پایدار زمانی درافغانستان می‌تواند تأمین شود که راه حل سیاسی برخاسته از روند صلح مورد قبول همه افغانان باشد و کشورهای منطقه و جهان روی آن اجماع داشته باشند.

اتمر، همچنان تأکید کرد که حفظ دستآوردهای بیست سال گذشته به‌ ویژه کثرت‌ گرایی قومی، حقوق سیاسی و مدنی شهروندان، وحفظ ساختارهای دموکراتیک به‌شمول انتخابات، مهم‌ترین پیش ‌زمینه‌ ها برای تأمین اجماع ملی و رسیدن به صلح پایداردرافغانستان است.

سفیران پیشین هند، با تأیید سخنان اتمر، تأکید کردند که هند به عنوان یکی ازحامیان بزرگ بازسازی و رفاه افغانستان، پیوسته بر حفظ ارزش‌های دموکراتیک در چارچوب نظام جمهوری تأکید کرده است.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا