اخبارفرهنگ

محمد طاهرزهیر، برتسریع روند کارپارک باستانشناسی و شهرغلغلۀ بامیان، تاکید کرد

کابل / 7 جدی / باختر

محمد طاهرزهیرسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز ازطریق ویدیو کنفرانس با مسوول بخش همکاری های ایتالیا برای افغانستان، دررابطه به برنامه ریزی برای ترمیم وحفاظت آبدات تاریخی بامیان، صحبت کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ درجریان این صحبت تصویری درحالی که نورآغا نوری رییس باستانشناسی و دیپلوم مهندس عبدالاحد عباسی رییس حفظ و ترمیم آبدات تاریخی وزارت اطلاعات وفرهنگ نیزحضورداشتند، مسوول بخش همکاری های ایتالیا برای افغانستان، دررابطه به برنامه ها و پروژۀ زیرکار شان دربامیان معلومات داد.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ ازتوجه و همکاری نهاد مذکور تشکر کرد و گفت:  برای ما برعلاوۀ شهرغلغله و پارک باستانشناسی، کاردرشهرضحاک، چهل برج وسرک حلقه یی دربامیان نیز مهم است.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ برتسریع روند کارپارک باستانشناسی وشهرغلغله وهمچنان آغازکار سرک حلقه یی، چهل برج و شهر ضحاک، تاکید کرد  واطمینان داد که این وزارت در فراهم کردن زمینۀ  کار در ساحات مذکور، با آن نهاد همکاری می کند.

همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، به رییس باستانشناسی وظیفه سپرد که درراستای برنامه ریزی و همآهنگی پروژه های مذکور با مسوول بخش همکاری های ایتالیا برای افغانستان، کار کند و ازنتایج آن مقام وزارت را نیز درجریان قراردهد.

 احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا