اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر: آبده های تاریخی و میراث های فرهنگی کشوربه مثابۀ مردمک چشم باید حفاظت و حراست شود

کابل / 11 حمل / باختر

 محمد طاهر زهیرسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز درنشست گزارش دهی رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها، تاکید کرد که ازآبده های تاریخی و میراث های فرهنگی کشور باید به مثابۀ مردمک چشم، حفاظت و حراست صورت بگیرد. به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست که با حضورمعینان، مشاوران و مسوولان وزارت اطلاعات وفرهنگ درمرکز بین المللی مطبوعات این وزارت برگزارشد، رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها، گزارش کارکرد ها، دستآورد ها و فعالیت های یک سال گذشتۀ نهاد های مربوط را ارائه کردند.

دراین نشست محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از کارکرد های رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها که با وجود امکانات کم خدمات ارزشمندی را انجام داده اند، قدردانی کرد.

  وی خاطرنشان کرد: درفضای آرام و امکانات فروان هرکس کار کرده می تواند و شما رییسان اطلاعات وفرهنگ که با امکانات کم خدمت می کنید قابل افتخار به وزارت اطلاعات وفرهنگ و مردم افغانستان استید.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از بودجۀ ناچیزی که به وزارت اطلاعات وفرهنگ اختصاص داده شده است، یاد کرد و افزود که دربخش فرهنگی توجه کمتر صورت گرفته است و این وزارت تلاش می کند که فرهنگ را از حاشیه به متن بیآورد.

او گفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ با همین امکانات ناچیز از برنامه ها و کارکرد های موثر ریاست های اطلاعات وفرهنگ حمایت کامل می کند.

همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از حمایت رییس جمهوری کشور درراستای حفاظت، ترمیم، مرمت و بازسازی شماری از آبده های تاریخی و میراث های فرهنگی یاد کرد وخاطرنشان کرد که بیشتر آبده های تاریخی و میراث های فرهنگی کشور به حفاظت، مرمت و ترمیم نیاز دارد .

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ آبده های تاریخی و میراث های فرهنگی کشور را از لحاظ هویت تاریخی و اهمیت اقتصادی کشور نیز مهم خواند و تاکید کرد که ازاین سرمایه های فرهنگی و تاریخی کشور باید به مثابۀ مردمک چشم حفاظت و حراست صورت بگیرد.

بعد، عبدالمقیم افغان رییس پالیسی وپلان وزارت اطلاعات وفرهنگ، دررابطه به اهداف این نشست توضیح داد و گفت که ترویج فرهنگ حسابدهی وشفافیت، همآهنگی میان ریاست های اطلاعات وفرهنگ ولایت ها واداره های مرکزی وزارت اطلاعات وفرهنگ ، تبادل تجارب و آشنایی رییسان و مسوولان مرکز و ولایت ها ازجملۀ اهداف این نشست است.

  سپس رییسان اطلاعات وفرهنگ شماری از ولایت ها، به ترتیب گزارش کارکرد ها، دستآورد ها و فعالیت های یک سال گذشته و همچنان برنامه های آیندۀ نهاد های مربوط را ارائه کردند.

به همین ترتیب آنان مشکلات ریاست های اطلاعات وفرهنگ، کمبود امکانات، توجه به آبده های تاریخی، میراث های فرهنگی و ساحات توریستی و یک سلسله چالش های فرا راه کارشان را با رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ، شریک کردند. آنان دررابطه به رفع مشکلات و بهبود امور، پیشنهاد ها، طرح ها و دیدگاه های شان را بیان کردند و خواهان توجه و حمایت رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ در راستای رفع مشکلات شدند. نشست گزارش دهی رییسان اطلاعات وفرهنگ ولایت ها که به کوشش ریاست پالیسی و پلان و همکاری آمریت همآهنگی با ولایت های وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزارشده است، فردا نیز ادامه می یابد . احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا