فرهنگ

محمد طاهر زهیر: رسانه ها در تنویر اذهان عامه نقش مهم دارند

کابل/ ۲۴دلو/ باختر
محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با پیر سید هارون پسر ارشد مرحوم پیر سید سفید شاه همدرد، موسس روزنامهٔ وحدت خیبر پښتون خوا دیدار کرد.
در آغاز پیر سید هارون در مورد فعالیت نشراتی روزنامهٔ وحدت معلومات ارائه کرد و نشر این روزنامه به زبان پشتو را در منطقه مهم ارزیابی کرد.
سپس محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرد و نقش رسانه ها را در تنویر اذهان عامه مهم و حایز اهمیت بیان کرد و از تلاش همه جانبهٔ مرحوم پیر سید سفید شاه همدرد، موسس این روزنامه، ابراز امتنان و قدر دانی کرد.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنان پنجاهمین سالروز تاسیس روزنامهٔ وحدت را تبریک گفت و افزود: این روزنامه در جریان سال های جهاد، مردم افغانستان را حمایت قاطع کرده است و در راستای تنویر افکار و اذهان عامه و همچنان برای ایجاد روحیۀ ایستادگی و مقاومت نقش موثر داشته است و تلاش های پیر سید سفید شاه همدرد، بنیان‌گذار این روزنامه قابل قدر است‌.
پیر سید سفید شاه همدرد، روزنامهٔ وحدت را در سال ۱۹۷۶ در شهر پشاور، ایالت خیبرپښتون خوا تاسیس کرد و یگانه روزنامه یی است که از آغاز تاسیس، به زبان پشتو بدون وقفه به گونۀ مسلسل تاکنون به نشرات می پردازد. این روزنامه علاقه‌مندان زیادی در افغانستان، خاورمیانه، آمریکا، کانادا، جرمنی، دنمارک، روسیه و ایران دارد و در کنار خبرهای ملی و بین المللی به نشر خبرهای محلی نیز می پردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا