اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر : سفيران نقش ارزنده در بازتاب فرهنگ و هویت ملی افغانستان دارند

کابل /۱۰ قوس / باختر

 محمد طاهر زهیر سرپرست و نامزد وزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ با خالد احمد زکریا سفیر افغانستان مقیم ایتالیا دیدار کرد.

در نخست خالد احمد زکریا بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات و فرهنگ در راستای معرفی فرهنگ اصیل افغانی به منطقه و جهان صحبت کرد و در مورد توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و ایتالیا در بخش های مختلف معلومات داد. او از آمادگی ایتالیا برای همکاری در بخش های موزیم، صنعت فلم ، تلویزیون، مستند سازی، آرکستر، موسیقی ، نمایشگاه آثار گنجینه باختر و طلا تپه خبر داد. سفیر جدید التقرر افغانستان مقیم ایتالیا همچنان از تجلیل صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان و ایتالیا در سال آینده خبر داد.

سپس محمد طاهر زهیر سرپرست و نامزد وزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ با تبریکی به خالد احمد زکریا به عنوان سفیر افغانستان درایتالیا، روی چهار نکته مشخص حفظ و ترمیم آبدات تاریخی، تدویر نمایشگاۀ گنجینه باختر و تبادل فرهنگی، رسانه ها و صنعت فلم صحبت کرد و آن را بستری برای توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور عنوان کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در صحبت هایش در مورد حفظ و ترمیم آبدات تاریخی بر همکاری ایتالیا که در این راستا پیشتاز است، تاکید کرد و در مورد تفاهم نامه خواهرخواندگی بامیان و شهر متیرا ایتالیا به سفیر افغانستان مقیم ایتالیا معلومات ارائه کرد و ایتالیا را موزیم بدون سقف عنوان کرد.

 محمد طاهر زهیر همچنان بر تدویر نمایشگاه گنجینۀ باختر بر اساس یک تفاهم نامۀ رسمی میان دو کشور و برگزاری سمینار ها در بخش میراث های فرهنگی ملموس وغیر ملموس و برنامه های آموزشی در بخش رسانه ها نیز صحبت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا