سیاست

محمد کریم خلیلی: مطالبات باشندگان محل از طریق ادارت مربوط، پیگيری قرار خواهد گرفت

9كابل 9 سنبله  باختر

نمایندگان شورای احزاب سیاسی ولایت میدان وردک، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نموده و در رابطه باموضوعات مرتبط با آن ولایت، صحبت نمودند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،دراین دیدار که معاون شورای ولایتی میدان وردک  نیز حضور داشت، دیدار کنندگان در رابطه با مشکلات موجود در آن ولایت، به معاون رییس جمهور معلومات داده وخواستار توجه دولت و ارگان های مربوطه برای رفع مشکلات موجود در ولایت میدان وردک شدند.

نمایندگان شورای احزاب سیاسی، افزایش نا امنی ها در هردو مسیر میدان وردک – بهسود و میدان وردک – غزنی را از چالش های اصلی برای باشندگان آن ولایت عنوان نموده و اظهار داشتند که با وجود حضور نیروهای امنیتی در  میدان وردك ، دامنه نا امنی ها در آن ولايت رو به گسترش می باشد.

به گفته آنان ادامه نا امنی ها و خشونت های ناشی از حملات مخالفان مسلح دولت در ولایت میدان، باعث مشکلات جدی باشندگان و مسافرینی شده اند از مسیر آن ولایت عبور می کنند و این سبب ایجاد فاصله بین دولت و مردم نیز خواهد شد.

آنان نقش کمرنگ مردم ولایت میدان وردک در ادارات دولتی را یکی از چالش های دیگر برای رسیدگی به مطالبات مردم عنوان نموده و اظهار داشتند که مردم محل باتوجه به شناخت که ازمناطق خود دارند، در صورت که حمایت دولت را باخود داشته باشند، می توانند به مشکل  نا امنی غلبه نمایند.

اعمار پوهنتون ولایت میدان در مرکز آن ولایت که قبلا منظور شده است و توجه به توسعه شفاخانه ای ولایتی میدان با در نظر داشت نیازمندی های که وجود دارد، توسعه سرک کمپنی تا مرکز ولایت میدان و کمک به خانواده های که در اثر حوادث طبیعی و جنگ و خشوت در این ولایت بیجا شده اند، از دیگر خواسته های دیدار کنندگان بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

آنان همچنین پیشنهاد نمودند که برای تامین امنیت برخی از مناطق و پروژهای ملی مسیر میدان – بامیان، نیاز است که به تعداد 300 تن از سربازان پولیس محلی، در ولسوالی حصه اول بهسود ولایت میدان وردک مستقرشوند.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، ضمن ابراز خرسندی از تلاش شورای احزاب سیاسی برای هماهنگی و همدلی در جهت انتقال مطالبات مردم به مرکز، اظهار داشت که پیش از این نیز جلسات برای رسیدگی به مشکلات ناامنی و دیگر مشکلات موجود در  ولایت میدان تدویر و کمیسیونی ایجاد شد تا طرحی را برای مقابله با چالش ناامنی در آن ولایت اتخاذ نماید.

به گفته وی کمیسیون متذکره طرحی را در این زمینه آماده ساخته و به زودی این طرح با حضور شخصیت های و مسؤلان محلی ولایت میدان، به اطلاع رییس جمهور رسانده شده و تدبیری دراین زمینه اتخاذ خواهد شد.

وی ضمن اظهار قدر دانی از همدلی و هماهنگی بزرگان ولایت میدان وردک برای مقابله با چالش های موجود در آن ولایت، برای رسیدگی به دیگر خواسته های دیدار کنندگان نیز، به آنان اطمینان داده و اظهار داشت که مطالبات باشندگان محل از طریق ادارت مربوط، مورد تعقیب و پیگيری قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا