امنیت

محموله هایی از مواد انفجاری درشرق کشوربه دست آمد

جلال آباد/ ۲۰ حوت/ باختر
محموله حاوی ده ها هزارکیلوگرام مواد انفجاری ساخت پاکستان در شرق کشور کشف شد.
این محموله ازپاکستان بارگیری شده بود و قرار بود با گذر از تورخم در ننگرهار درشرق کشور، به شهرجلال آباد و کابل انتقال داده شود و در اختیار گروه های هراس افگن قرارگیرد.
درپیوند به انتقال این محموله بزرگ مواد انفجاری دو شهروند پاکستان بازداشت شدند.
جنرال نظرعلی واحدی رییس امنیت ملی ننگرهار امروز به خبرنگاران گفت که هراس افگنان می خواستند ازاین مواد انفجاری در ننگرهار وکابل بمب ، ماین و واسکت های انتحاری بسازندو در حمله های هراس افگنانه شان از آن کار گیرند.
به اساس گزارش ها ، بوجی های مواد انفجاری دریک موتر باربری گذاشته شده بود و درست هنگامی که قرار بود پس از بررسی های گمرکی به شهرجلال آباد و درنهایت پایتخت انتقال یابد ، ماموران امنیت ملی آن را به دست آوردند.
هراس افگنان می خواستند بسته های مواد انفجاری را به جای مواد ساختمانی به افغانستان وارد کنند که موفق نشدند.
افسرخان یکی از دو حامل این محموله بزرگ مواد انفجاری به خبرنگاران گفت که این مواد انفجاری را از حاجی کمپ و هده عبدالله در پاکستان بارگیری کرده بودند و قرار بود نیمه یی ازآن را در شهرجلال آباد مرکزننگرهار و نیمه دیگرش را در کابل تخلیه کنند.
بررسی های کارکنان فنی ریاست امنیت ملی ننگرهار نشان می دهد که این مواد انفجاری ساخت پاکستان از قدرت تخریبی بسیار بالایی برخوردار است.
شاه محمود میاخیل والی ننگرهار می گوید هراس افگنان قصد داشتند با این ده هزار کیلوگرام مواد انفجاری ، صدها حمله مرگبار تروریستی را درشرق کشور و کابل انجام دهند.
تاکنون روشن نیست که این مواد انفجاری متعلق به کدام یک از گروه های تروریستی در افغانستان بوده است. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا