جهان

مذاکرات صلح باید به رهبری حکومت جدید افغانستان آغاز شود

واشنگتن / صدای امریکا/ 1 عقرب/ باختر
مایکل والتز، عضو جمهوریخواۀ کانگرس امریکا، برای از سرگیری مذاکرات صلح، بر آتش بس و تعهد جدی طالبان تاکید کرده است.
این قانونگذار امریکایی که به روز دوشنبه گذشته در یک گردهمایی در انستیتوت شرق میانه در شهر واشنگتن دی.سی صحبت میکرد، گفت که در مذاکرات آینده با طالبان، حکومت افغانستان نیز باید شامل باشد.
به گفتۀ  والتز "قبل از آغاز مذاکرات صلح، طالبان باید بر پذیرفتن تطبیق آتش بس، قطع روابط با تروریستان خارجی و پایان دادن به کشتار مردم تعهد کنند".
این قانونگذار امریکایی همچنان از تصمیم دونالد ترامپ ،رییس جمهور امریکا مبنی بر لغو مذاکرات صلح با طالبان حمایت کرد و گفت "فکر میکنم تصمیم رییس جمهور امریکا بجا بود، طالبان صدها افغان، سربازان امریکایی و سربازان افغان را میکُشند. برای من این تعهد به صلح نیست".
والتز همچنان به خاطر پایان یافتن درست روند انتخابات و اعلام یک حکومت منتخب،بر همکاری با افغانستان تاکید کرد، زیرا به گفتۀ او واشنگتن به یک همکار مشروع ضرورت دارد.
مایکل والتز افرود که "پس از اعلام حکومت جدید، مذاکرات صلح باید تحت رهبری حکومت جدید آغاز شود".
این قانونگذار امریکایی همچنان گفت که حضور سربازان امریکایی در افغانستان، برای آیندۀ هردوکشور مهم میباشد، زیرا به باور او، گروۀ طالبان تا حال در تامین صلح، تعهد عملی نکرده اند.
مایکل والتز گفت "امریکا بگونۀ کامل از افغانستان بیرون نمیشود" زیرا به گفتۀ او امریکا مسوولیت بین المللی دارد.
والتز همچنان گفت که"حدود ٨٠٠٠ سرباز امریکایی" در افغانستان باقی خواهد ماند تا در مبارزه علیه تروریزم، با نیروهای افغان همکاری کنند.#  بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا