اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مردم افغانستان تسلیم تحجر نمی شوند

تبصره، کابل، ۵ جوزا، باختر
بمب گزاری در مساجد و موتر های مسافربری و یا تخریب تاسیسات عامه، جز دشمنی با مردم توجیه دیگری ندارد.
مبصر آژانس باختر مینگارد؛ روز گذشته باز هم انفجار های در کابل و بلخ از مردم بیگناه قربانی گرفت.
بمب گزاری در مسجد حضرت ذکریا در ساحۀ کلوله پشته شهر کابل و کشتار نمازگزاران و سازماندهی سه انفجار در شهر مزار شریف و کشتار مردم بیگناه آنهم به دلیل منسوب بودن به یک قوم و مذهب خاص، عمل بی خاصیت و بی ماهیت است که تنها می توان گفت، زاده تحجر است و نمی تواند در قاموس و ارزش های انسانی قابل تعریف باشد، عملی که اسلام عزیر آن را مردود می داند و عاملان چنین فجایع را به دلیل کشتار غیر موجه و عمد به مجازات ابدی دوزخ هشدار می دهد.
حوادث دیروز سلسله از جنایات است که در روز ها و ماه های اخیر در کابل، بلخ، کندز و جا های دیگر اتفاق می افتد، دو هفته قبل از بمب گذاری در مسجد حضرت ذکریا، شماری از نمازگزاران در حادثه مشابه در مسجد ایوب صابر در ساحه چهاراهی قمبر زخم برداشتند که نشان می دهد که یک جریان خاص در پی آن است که افغانستان را مکان ناامن معرفی دارد که گویا گروه های هراس افگن همچنان در افغانستان فعال اند و توان حرکت و عمل را دارند، در حالی که مقام های حکومت جدید برخلاف ادعا های امریکا و کشور های غربی که می گویند گروه هراس افگن در افغانستان در حالی رشد اند تاکید دارند که این گروه ها مجال فعالیت در افغانستان را ندارند.
واقعیت این است که افغانستان در سایه امارت اسلامی اکنون به یک مکان امن مبدل شده است مگر دشمنان افغانستان حاضر نیستند، این واقعیت را بپذیرند بل تلاش دارند با روش های خشونت بار موجودیت خود در افغانستان را بر مردم تحمیل کنند.
بدون شک سازماندهی همچو برنامه های تحجر آمیز و یا هم تخریب پایه های برق با این هدف دنبال میشود، امنیتی که در افغانستان تامین است به چالش کشیده شود و ثابت کنند که گویا امنیت در کشور شکننده است.
در حالی که سازمان دهی همچو برنامه های هراس افگنانه از بمب گذاری در مساجد گرفته تا بمب گذاری در موتر های مسافربری شهری و یا هم تخریب پایه های برق نمی تواند یک نظام را به زانو در آورد، مگر آن که انزجار و نفرت مردم را در برابر گروه های هراس افگن بیشتر کند.
بدون شک که همچو جنایایت بر اراده امارت اسلامی مبنی بر دولتداری خوب اثری نخواهد داشت و مردم متقین اند که هراس افگنان با توسل به تحجر و خشونت نمی توانند به اهداف شان برسند.
مگر این توقع مردم باید به یقین مبدل شود که امارت اسلامی در شناسایی، محاکمه و مجازات این جنایتکاران مصمم و قوی است و می تواند به این خواست مردم پاسخ گوید.
در جریان حدود ۹ ماه که از استقرار دوباره امارت اسلامی میگذرد شماری زیادی از قانون شکنان، که با توسل به شیوه های گونه گون به قتل مردم دست زده اند، تاسیسات عامه را تخریب کرده اند و بالاخره تلاش کرده اند امنیت را اخلال کنند بازداشت شده اند مگر روند محاکمه این جنایتکاران بطی بوده است و مردم از نتایج آن چندان آگاه نشده اند.
امید است امارت اسلامی به چنین انتظار و خواست مردم جواب دهد و با شناسایی و مجازات فوری چنین جنایتکاران به مردم سکون بخشند، این کار می تواند به جنایتکاران این پیام رادهد که عملکرد زشت و شنیع آنان بی پاسخ نخواهد ماند، در کنار مجازات الهی، این جنایتکاران به مجازات دنیوی شان نیز می رسند.
همچنان پیام مردم به آنانی که تلاش دارند که می توانند با انفجار و قتل عالم دین، دانش آموز مکتب و یا یک رهگذر بیگناه، خود را بر مردم تحمیل کنند، این است که مردم اراده قوی برای تامین ثبات در کشور شان را دارند و تسلیم تحجر نمی شوند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا