امنیت

یونسف از ازدیاد تلفات کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرد

کابل باختر/ 23/ جوزا
یونسف یا صندوق حمایت از اطفال وابسته به سازمان ملل متحد ازدیاد رقم تلفات کودکان افغان درمنازعات جنگی و حوادث تروریستی را غیر قابل قبول خواند .
یونسف در اعلامیه که اخیراً به نشر رسانیده تاکید داشته که جوانب درگیر درافغانستان باید شیوه های را به کار گیرندکه هنگام منازعات و وقایع زندگی اطفال مصوون باشد.
یونسف میگوید: درجریان چهار ماه اول سالروان میلادی تلفات اطفال درافغانستان 27 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به گفته یونسف، درجریان سال 2012 میلادی یکهزار و سه صدو چهار طفل درافغانستان درمنازعات جنگی و یا وقایع تروریستی جان شان را ازدست دادند. به گفته مقامات یونسف اطفال بیشتر درجریان حملات و وقایع که مخالفان مسلح دولت مسوولیت آن را به عهده میگیرند جان شان را از دست داده اند.
یونسف همچنان به موارد اشاره کرده است که اطفال درجریان حملات هوایی نیروهای بین المللی و یا عملیات های نیروهای دولتی آسیب دیده اند.
یونسف درحالی از ازدیاد تلفات کودکان و اطفال درافغانستان ابراز نگرانی میکند که چندروز قبل ده دانش آموزیک مکتب درولسوالی حمکنی پکتیا دریک حمله انتحاری طالبان به شهادت رسیدند. در این حادثه ده دانشجو خورد دیگر زخم برداشتند، دریک واقعه دیگر یک پدر با سه فرزند خورد سالش درفراه قربانی ماین شدند که طالبان مسوولیت کار گذاری آن را به عهده گرفتند، همچنان چند طفل خورد که با خانواده شان سفر میکردند درپکتیا شکار ماین شدند که طالبان آن را جاسازی نموده اند. ضمناً در دو حمله اخیر انتحاری درکابل که در شاه شهید و مکروریان سوم رخ داد شماری از اطفال شهید و یا زخمی شدند.
علاوه برآن تعدادی از اطفال درجریان ماموریت های هوایی و یا عملیات های تصفیوی نیروهای امنیتی جان باخته اند که تأسفبار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا