ورزش

نخستین پیروزی تیم کرکت افغانستان

کابل باختر 29 دلو
تیم ملی کرکت کشور درنخستین  بازی کرکت 50 آوره برزیمبابوی پیروزشد.
بگزارش آژانس باختر، آبی پوشان کشور یک سری بازی کرکت 5 روزه را دیروزبا زیمبابوی شروع کردند. این بازیها به میزبانی وپیشنهاد زیمبابوی راه اندازی شده است .
تیم ملی کشور توپ زدن را انتخاب کرد و در آور 49 و با ازدست دادن تمام بازیکنان خویش 215 دوش انجام دادند.
تیم میزبان بازی را ضعیف آغاز کرد و تا آور27 و با ازدست دادن  4 بازیکن توانست 99 دوش انجام بدهد که سپس به اثرباران بازی متوقف شد.
داوران بازی به اساس قاعده "دی اس ایل" تیم ملی کرکت افغانستان را با تفاوت 12 دوش برنده اعلان کردند.
درپیروزی تیم کرکت کشور  اصغرستانکزی ، نورعلی ځدران و راحت شاه سهم بارز را ایفا کردند
بازی دوم به روز یک شنبه اول حوت درهراره پایتخت آنکشور برگزارخواهد شد.
زیمبابوی از زمان بازیهای جام جهانی کرکت 50 آوره درسال 2015 تاکنون29 بازی انجام داده است که تنها 9 بازی را برده است اما تیم ملی کرکت کشور دراین دوره از19 مسابقه در10 مسابقه پیروزشده است
تیم ملی کرکت کشوردردوبازی 50 آور تیم میزبان را درسال های 2015 و 2016 شکست داده است. بازیکنان کشور با شکست دادن زیمبابوی ریکارد قایم کرده اند.
برای نخستین باربود که یک تیم درجه دوم یک تیم درجه اول و عضو دایمی شورای جهانی کرکت راشکست می دهد. تیم ملی کشور با این پیروزی ها دررده بندی شورای جهای کرکت نسبت به تیم میزبان یک رده پیش شده است. افغانستان دررده دهم و زیمبابوی دررده یازدهم قراردارند.
بورد کرکت زیمبابوی بهتیرین بازیکنان خود را برای این بازی انتخاب کرده است مانند پی جی مور که بهترین  بازیکن آل روندر می باشد یعنی هم بهترین توپ انداز و توپ زن می باشد و راین بورل، او دربازی تیم انکشافی آنکشور با افغانستان اشتراک داشت و توانست 266 دوش انجام دهد اما بورد کرکت کشور بالای شهزاد ، اصفراستانکزی و نوری علی ځدران حساب می کند، برنده این سری بازی با چند موفقیت دیگر به جام جهانی 2019 راه می یابد.
تیم انکشافی افغانستان در5 بازی 5 روزه 50 آورتوانست با برد 4 بر1 تیم میزبان را شکست بدهد وبا جام قهرمانی هفته گذشته به وطن برگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا