اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های غیرحکومتی در پایتخت

کابل/ 18ثور/ باختر

شماری از روزنامه های چاپی غیرحکومتی در کابل که به دسترس قرارگرفته است، به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند.

روزنامۀ اطلاعات روز، زیرعنوان “چگونه خروج از افغانستان امریکا را آسیب پذیر می کند” نوشته است: خروج امریکا از افغانستان باید موجب خوشخالی شود. اما وضعیت امروز این کشور و سوابق تاریخی خروج ایالات متحده از منازعات مشابه در گذشته، نشان می دهد که این خروج فقط مشکلات را بیشتر می کند.

روزنامۀ 8صبح، تحت عنوان “هفته اول ماه می خونین بود” نگاشته است: با ورود ماه می، جنگ در بیش تر نقاط کشور شدت گرفته است. براساس آمارها، دامنۀ درگیری ها طی روزهای اخیر حتی به ولایت های نسبتاً نا امن گسترش یافته است و هم اکنون در بیش تر ولایت ها، به ویژه هلمند، بغلان، غزنی و فراه جنگ شدید ادامه دارد.

روزنامۀ صبح کابل، زیرعنوان “چرا دولت و طالبان از رسانه ها می ترسند” نوشته است: هدف از رسانه، اطلاع رسانی و اصلاحات است، اطلاع رسانی از وضع موجود و اصلاحات به هدف وضع مطلوب، وضع مطلوبی که برای مردم است، بنابراین، اطلاع رسانی از عمل کرد طالبان د رشرایطی که در عمل می کشند و در زبان می گویند، ما اندکی فرق کرده ایم، گفته شان را اشتباه ثابت می کند و افکار جمعی را علیه آنان بسیط می کنند.

روزنامۀ آرمان ملی، زیرعنوان “وزارت صحت عامه: درشبانه روز گذشته 10 بیمار مبتلا به کرونا جان باختند” نگاشته است: وزارت صحت اعلام کرده است که در شبانه روز گذشته 2 هزار و سه صد بیمار مشکوک به کرونا آزمایش داده اند. طبق اعلام این وزارت، در مدت یاد شده 10بیمار به کرونا در کشور جان های شان را ازدست داده و سه صد مبتلای جدید شناسایی شده اند. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا