اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت

 کابل/7دلو/ باختر

شمار محدودی ازروزنامه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت که به دسترس قرارگرفته اند درشماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی درکشور پرداخته اند و نیز اخبار وگزارش هایی را دربارۀ رویدادهای جاری منطقه وجهان نشرکرده اند.

روزنامۀ آرمان ملی درصفحه اول زیرعنوان امرالله صالح :به زودی معضل ماین های چسپکی حل می گردد .”نوشته است .

آقای صالح ، با نشر خبرنامه یی گفته است که تاهیچ سازی ماین های چسپکی فقط کمی زمانی درمیان است که تدارکات ما انجام یابد.

 آقای صالح بیان داشته است : بازهم به مردم افغانستان اطمینان می دهیم که معضل ماین های چسپکی حل می گردد . یاد تان است که گفته بودیم مشکل بزبزک را حل می سازیم . با ابتکارات تخنیکی ازآن تاریخ تا امروز هیچ تلفات با سلاح بزبزک دشمن صورت نگرفته است.

این روزنامه مطلب دیگری تحت عنوان مجلس نمایندگان :حکومت نزدیکان نمایندگانی را که برای رد بودجه کارت سرخ بلندکرده اند ، برکنار می کند به نشر رسانیده و نوشته است .

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که حکومت نزدیکان نمایندگان را که برای رد بودجه 1400 کارت سرخ بلندکرده اند ، از وظیفه های دولتی شان برکنار کرده است تا نمایندگان رابرای تصویب بودجه زیر فشار قراردهد.

درهمین حال ، اقای رحمانی خطاب به محمد اشرف غنی ، رییس جمهوری کشور پیشنهاد کرد که به جای برکناری وزیران به فرهنگ سرپرستی پایان بدهد.

همچنان روزنامۀ آرمان ملی زیرعنوان شماری از خبرنگاران به دلیل تهدیدات امنیتی افغانستان را ترک می کنند.”نوشته است .

دفتر “نی” حکومت را به بی کفایتی متهم نموده و می گوید که شماری از خبرنگاران به دلیل تهدیدات امنیتی وترس ازکشته شدن ، افغانستان را ترک کرده اند.

روزنامۀ 8صبح مطلب تحت عنوان مذاکرات سرد ، جنگ دوباره به برنامۀ حکومت بازگشته است ” نوشته است . کندی درمذاکرات بین الافغانی ، امیدها به روند صلح راکم رنگ کرده است اکنون مقام ها درحکومت می گویند که طالبان به تعهدات شان عمل نکرده اند و نیاز است که نیروهای امنیتی برای فصل جنگ آمادگی بگیرند.

شورای امنیت ملی تصریح می کند که درصورت ادامۀ حملات گروه طالبان درکشور ، باید برای سرکوب جنگ جویان این گروه آمادگی قوی گرفته شود.

روزنامۀاطلاعات روز زیرعنوان “عبدالهادی ارغندیوال : دلیل برکناری ام ایستادگی دربرابر مداخلات “حلقۀ خاص ” ارگ ریاست جمهوری بوده است . ” نگاشته است.

 عبدالهادی ارغندیوال ، وزیر برکنار شده وزارت مالیه می گویدکه دلیل برکناری او ایستادگی دربرابر مداخلات حلقه خاص درارگ ریاست جمهوری بوده است.

 حلقۀ خاص که به گفته او با روند اصلاحات دروزارت مالیه ایستادگی می کردندو نمی خواستند که منافع شخصی شان با این روند صدمه ببیند.

روزنامۀ صبح کابل مطلب تحت عنوان ” وزارت صحت عامه: هند 500 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می کند.” نوشته است.

وزارت صحت عامه ، اعلام کرده است که هند ، تعهد کرده است که پنجصد هزار دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک کند . قراراست این مقدار واکسین به حدود دوصدو پنجاه هزار نفر در افغانستان تزریق شود.   شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا