اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیرحکومتی در پایتخت

 کابل/ 15ثور/ باختر

شمار محدودی ازروزنامه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت که بدسترس قرارگرفته است به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته اند.

روزنامۀ اطلاعات روز زیرعنوان”مشکلات زنان افغانستان تنها به طالبان ختم نمی شود “نوشته است.

یک ارزیابی جامعۀ اطلاعاتی ایالات متحده که به تازگی ازرده بندی محرمانه خارج شده است ، تصویری واهمه انگیز ازآیندۀ حقوق زنان درافغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی وبین المللی تا اواخر سال جاری ترسیم می کند وهشدار می دهدکه حتی اگر طالبان به قدرت نرسند ، وضعیت برای زنان وخیم می شود.

روزنامۀ 8 صبح تحت عنوان” تصمیم گیری دربارۀ رهایی هفت هزار زندانی طالبان به نشست استانبول محول می شود “نگاشته است.

همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست استانبول ، منابع آگاه درشواری عالی مصالحه ملی می گویند که طالبان درنظر دارند دربدل رهایی هفت هزار زندانی این گروه وحذف نام رهبران شان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد ، دراین نشست شرکت کنند.

روزنامۀ صبح کابل مطلب تحت عنوان “غنی :باخروج سربازان خارجی ، پاکستان دیگر فرصت باج گیری از امریکا را ندارد.”نوشته است.

رییس جمهور ، گفته است که پس از این ، طرف اصلی حکومت افغانستان است و در هیچ نشستی دررابطه به صلح ، به عنوان مهمان نه ، بلکه به عنوان مالک اصلی اشتراک خواهدکرد.

روزنامآ آرمان ملی زیرعنوان ویروس کرونا ، نگرانی وزارت صحت ازبی توجهی شهروندان “نوشته است.

افزایش مبتلایان به کرونا و وارد شدن کشور به موج سوم این ویروس ، نگرانی های وزارت صحت کشور رادرپی داشته است . مسوولان این وزارت با تاکید هشدار می دهند که بی توجهی شهروندان برای مقابله با کرونا سبب افزایش و گسترش این ویروس شده است.ختم/ شوخک …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا