اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی از روزنامه های غیردولتی

 کابل،3 اسد ،باختر

شمارمحدودی از روزنامه های غیردولتی در نشرات خود به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی  درکشور پرداخته است و نیز اخبار وگزارش های را درباره رویدادهای جاری منطقه وجهان نشر کرده است .

گزارشگرآژانس باختر ازنشرات این روزنامه ها گزارش را آماده کرده است .

روزنامه 8صبح تحت عنوان” بحران آب و آینده مبهم شهر کابل “نوشته کرده است .

آب به عنوان یکی از اساسی ترین عناصر حیات بشر که نقش حایز اهمیت درتوسعه شهرها ایفا کرده و بدون آن شهر ها و حتا سکونت گاه ها نمی تواند شکل گیرد ، درحال حاضر به یک ماده کم پیدا و بسیار ارزشمند تبدیل شده است . حیات جمعی بشر ، توسعه و انکشاف شهرها به طور ناگسستنی به آب مرتبط است . ازاین رو، همه کشورها به دنبال دستیابی به روش هایی هستند تا بتوانند از بحران آب جلوگیری کنند.

 افغانستان یکی از کشورهایی است که ازنظر آب شرب منابع وافر دراختیار دارد درصورت برنامه ریزی ومدیریت موثر، میتواند نیازهای آتی خویش را مرفوع سازد.

 روزنامه اطلاعات روز زیرعنوان “امارت اسلامی افغانستان: هزاران تن گاز به زودی وارد بازار می شود” نگاشته است .

 وزارت صنعت وتجارت امارت اسلامی افغانستان می گوید که به زودی هزاران تن گاز مایع از بنادر وارد بازار می شود. این وزارت گفته است که در جلسه ای با حضور مشاور اقتصادی نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان، اداره ای ملی استندرد وشرکت دولتی نفت و گاز ، در باره واردات گاز مایع از ترکمنستان بحث شده است .

 وزارت صنعت و تجارت گفته است که شرکت های وارد کننده ای گاز مایع به زودی هزاران تن گاز را که درحال حاضر در بنادر حیرتان ، آقینه وتورغندی رسیده ، وارد بازار های کشور کنند.

این وزارت افزوده است که با وارد کردن این مقدار گاز به بازار ، قیمت گاز مایع نیزگونه چشم گیر کاهش خواهد یافت .

 ختم/ شوخک …ک….م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا